Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autostrada A2 wychodzi z papierów

kmaj 19-08-2010, ostatnia aktualizacja 20-08-2010 11:36

Jest pozwolenie na budowę 8 km w okolicach Grodziska. Drogowcy obiecują zacząć roboty w przyszłym tygodniu. Ale czy z całym odcinkiem Łódź – Warszawa zdążą na Euro 2012?

Autostrada A2 będzie częścią drogi międzynarodowej E30.
źródło: Wikimedia Commons
Autostrada A2 będzie częścią drogi międzynarodowej E30.

Dokument podpisał wczoraj wicewojewoda Mazowsza Dariusz Piątek. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności, więc nie powstrzymają jej protesty.

Dla trasy A2 to już drugi dokument dla tzw. odcinka D o długości 18 km, który przebiega w okolicach Pruszkowa. Od 12 sierpnia obowiązuje bowiem pozwolenie na budowę 10 km trasy bliżej tego miasta.

Czy na budowie autostrady cokolwiek się dzieje? Od lipca trwa przebudowa oczyszczalni ścieków w Pruszkowie, która koliduje z A2. Wzdłuż odcinka D trwa zwożenie ziemi pod węzły drogowe.

– Od przyszłego tygodnia ruszamy z pracami, i to nie obok przyszłej trasy głównej, ale już na niej samej – twierdzi rzeczniczka mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.

Na Mazowszu wykonawcy potrzebują pozwoleń dla jeszcze dwóch odcinków: C o długości 20 km w pobliżu Żyrardowa i E, czyli 7 km z Pruszkowa do Konotopy. Wojewoda Jacek Kozłowski obiecał, że dokumenty te podpisze pod koniec września. Wtedy mają też być gotowe pozwolenia dla odcinka „łódzkiego”.

91 km autostrady A2 z Łodzi do Warszawy ma być przejezdnych podczas Euro 2012. Według wiceszefa Sejmowej Komisji Infrastruktury Janusza Piechocińskiego, dotrzymanie terminu będzie trudne. Koszt tej inwestycji to 3,2 mld zł. Wykonawców jest czterech: Budimex, Mostostal Warszawa, Strabag i chiński COVEC.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane