SKM: nowe trasy jesienią
Pasażerowie dojeżdżają Szybką Koleją Miejską do Otwocka. To na pocieszenie, bo od 20 września nie dotrą do Pruszkowa. Włochy, Ursus i Piastów czeka komunikacyjna mordęga.
Będę czasem przyjeżdżała do pracy SKM. Miejski pociąg na linii otwockiej to udogodnienie także dla mnie – mówiła wczoraj prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Torpeda w Międzylesiu
O godz. 8.51 w towarzystwie fotoreporterów pani prezydent wsiadła na cichej stacji PKP Międzylesie do nowego pociągu 14WE, czyli tzw. czerwonej torpedy. Później medialna pokazówka przeniosła się na Dworzec Wschodni. Tam z ekipą urzędników przesiadła się na pociąg do Rembertowa, gdzie zainaugurowała rok szkolny.
Tak wyglądał start linii S1 w barwach SKM, dzięki której mieszkańcy Otwocka i Józefowa mogą dotrzeć do Dworca Wschodniego. Na tej trasie jeździmy ze wspólnym biletem też pociągami Kolei Mazowieckich. Rozkłady jazdy obu przewoźników zostały skoordynowane. Łącznie daje to 60 kursów dziennie w jedną stronę. W Kolejach Mazowieckich obowiązują tylko bilety od dobowego wzwyż, natomiast w SKM możemy kasować też jednorazowe.
Dlaczego trasa urywa się na Dworcu Wschodnim? Przeszkodą w jej wydłużeniu jest niska przepustowość tunelu średnicowego. Tutaj więcej pociągów można próbować „wciskać” dopiero od nowego grudniowego rozkładu. Szef Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta obiecuje, że przy tej okazji trasa zostanie wydłużona do Dw. Zachodniego. Na Wschodnim pasażerowie muszą się na razie przesiadać – na szczęście w ramach jednego peronu – z nowej linii S1 do starej S2.
Paraliż od września
Ta ostatnia kursuje na razie przez centrum do Pruszkowa, ale tylko do 20 września. Tego dnia – w czasie kulminacji powakacyjnych korków i tuż przed powrotem studentów na uczelnie – PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały start remontu tuneli dla pieszych we Włochach i w Ursusie. To wymusi ogromne utrudnienia: SKM przez dwa miesiące będzie kończyła trasę z Sulejówka i Rembertowa na Dworcu Zachodnim (nie w Pruszkowie).
Koleje Mazowieckie mają zaś kursować przez Ursus i Włochy, ale tylko po jednym torze – rano tylko do Warszawy, a po południu w stronę Pruszkowa i Grodziska. Wyłączony będzie przy tym odcinek torów między stacjami PKP Włochy i Ursus. Jak ustaliliśmy, ZTM uruchomi linię zastępczą, która wystartuje z egzotycznej pętli 206 przy kłębowisku torów na Odolanach. Autobusy pojadą ul. Potrzebną do stacji PKP Włochy, a dalej przez ul. Świerszcza do stacji PKP Ursus.
– Ursus i Włochy i tak mają komunikację miejską. Z powodu remontu najbardziej ucierpią dojeżdżający od strony Piastowa – ocenia Leszek Ruta.
Żeby nie utrudniać dodatkowo życia mieszkańcom tych rejonów, Zarząd Dróg Miejskich zrezygnował z zamknięcia tej jesieni wiaduktu wzdłuż Traktorzystów nad Cierlicką w Ursusie. Ten remont odbędzie się wiosną.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.