Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trafić? Ignoruj znaki

Konrad Majszyk, Robert Biskupski 16-09-2010, ostatnia aktualizacja 17-09-2010 16:02

Przed końcem roku drogowcy poprawią błędne drogowskazy na kilkunastu skrzyżowaniach. To element zmian przed Euro 2012.

*Zmorą  kierowców przejeżdżających przez Warszawę są znaki, które błędnie pokazują kierunki albo są nieaktualne
autor: Dariusz Majgier
źródło: Fotorzepa
*Zmorą kierowców przejeżdżających przez Warszawę są znaki, które błędnie pokazują kierunki albo są nieaktualne

Warszawa jest źle oznakowane. To efekt wieloletnich zaniedbań, które chcemy naprawić – mówi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken.

– Dlatego ogłosiliśmy już przetarg na demontaż starych drogowskazów i ustawienie nowych.

Al. Prymasa? A co to?

Ratusz jest bombardowany skargami od kierowców, którzy narzekają, że drogowskazy na terenie Warszawy nie tworzą spójnego i czytelnego dla użytkowników dróg systemu. Dlaczego?

Duża część tablic kierunkowych pochodzi z lat 70. ubiegłego wieku. Znaki nie uwzględniają np. wybudowanych w ciągu ostatnich 20 lat tras, np. al. Prymasa Tysiąclecia i Trasy Siekierkowskiej. Na znakach mamy obok siebie lotnisko „Okęcie“ i „Chopina“.

Do 15 grudnia drogowcy mają wymienić znaki na rondzie „Radosława“, w al. Jana Pawła II, Popiełuszki, przy pl. Zawiszy, w Al. Jerozolimskich, na Grójeckiej i Towarowej oraz przy Trakcie Brzeskim. Zmiany szykują się na tzw. Kercelaku, czyli w trójkącie: Okopowa, Leszno, Wolska.

Treść nowych tablic zaakceptowało Biuro Drogownictwa i Komunikacji. I tak drogowskazy, które do Krakowa kierowały dotychczas kierowców przez ul. Towarową, pl. Zawiszy i Grójecką, teraz zaproponują drogę przez Wolską do al. Prymasa Tysiąclecia.

– Nie ma sensu kierować samochodów do pl. Zawiszy. Wyprowadzamy ruch ze ścisłego centrum – mówi miejski inżynier ruchu Janusz Galas.

– W przyszłości drogi krajowe nr 7 na Gdańsk i Kraków oraz nr 8 na Białystok będą prowadziły Trasą AK i Toruńską. Ruch kierujemy więc bezpośrednio do nich – tłumaczy.

Parametry techniczne tablic są precyzyjnie nazwane w zamówieniu. Jak czytamy, tablice muszą być ocynkowane, na podkładzie aluminiowym i w formie kratownic albo na sztycach (w zależności od wielkości). Mają też być odblaskowe – z folii antyroszeniowej drugiej i trzeciej generacji.

Akcja przed Euro 2012

To część akcji wymiany nieaktualnych drogowskazów. Wiosną Zakład Remontów i Konserwacji Dróg ustawił nowe na pl. Zawiszy, przy pomniku Lotnika i na rondzie Wiatraczna. Zniknęły nieaktualne znaki m.in. z ronda ONZ, al. Solidarności i al. Wilanowskiej.

– Pracujemy nad dalszymi zmianami – mówi inżynier Galas. – Jest to jednak dość skomplikowane. Bo nie wiemy do końca, jakie odcinki dróg krajowych zostaną otwarte przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przed Euro 2012. Bez takich danych nie da się przygotować schematu objazdów w mieście.

– Wiadomo, co zbudujemy na Euro 2012 – twierdzi rzecznik GDDKiA Marcin Hadaj. – Budując drogi, ustawiamy drogowskazy w sposób perspektywiczny. Trasa S8 przez Bemowo będzie gotowa w tym roku. Tymczasem na węźle w al. Prymasa Tysiąclecia będzie już znak kierunkowy do autostrady A2 na Poznań, która zostanie otwarta w 2012 roku.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane