Przegubowce z Poznania lada moment w Warszawie
W październiku do stolicy dotrze 10 z 70 nowiutkich przegubowców. To kolejny zakup, dzięki któremu przed Euro 2012 z ulic mają zniknąć ikarusy.
Pierwsze trzy przegubowce serii Lion’s City dla Warszawy stoją już na placu manewrowym poznańskiej fabryki niemieckiego koncernu MAN.
– Najpóźniej w ostatnim tygodniu października do stolicy dotrze 10 pierwszych autobusów – mówi rzecznik Miejskich Zakładów Autobusowych Adam Stawicki. – Potem będą dostarczane w tempie 10 sztuk co tydzień – zapowiada.
Pojazdy mają być obsługiwane przez praską zajezdnię Stalowa. Zarząd Transportu Miejskiego nie zdecydował jeszcze, na jakie linie je skieruje. W grę wchodzi linia 190 z Bemowa do Marek.
70 zamówionych przegubowców pochłonie 118 mln zł. MZA kupiły tabor w formie leasingu zwrotnego (miejska spółka będzie je spłacać przez pięć lat).
Autobusy są wyposażone w klimatyzację o podniesionej wydajności (w standardzie „śródziemnomorskim”). W środku i na zewnątrz znajduje się łącznie 10 kamer, które rejestrują obraz na twardym dysku. Wewnątrz jest siedem monitorów do wyświetlania informacji dla pasażerów i reklam. Całość uzupełnia charakterystyczna stołeczna tapicerka już nie tylko z kolumną Zygmunta, ale też z pałacem w Wilanowie, Pałacem Kultury i pomnikiem Nike.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.