Dźwigowa i Globusowa: przeklęte tunele
Równocześnie z zamknięciem Dźwigowej drogowcy zwęzili też wjazd do tunelu na Globusowej. Korki rozlały się po całych Włochach. Kierowcy są wściekli.
Nieoczekiwane utrudnienie pojawiło się na skrzyżowaniu ul. Chrobrego z Popularną. Kierowcom jadącym w stronę zamkniętej Dźwigowej został tam tylko jeden pas, z którego można pojechać prosto do tunelu albo w prawo, w Popularną.
Rozbicie korka na dwa
– Rano korek ciągnął się aż do Kleszczowej – denerwuje się czytelnik Janusz Mucha. – Dzwoniłem w tej sprawie, gdzie się tylko dało. Usłyszałem, że to w związku z remontem na Dźwigowej. Jaki to ma sens, skoro Dźwigowa jest kilometr dalej, a za tunelem na Globusowej można jeszcze skręcić w lewo i prawo? Po co korki w dwóch miejscach? – dziwi się.
Urzędnicy twierdzą, że na zwężenie ul. Chrobrego przed Globusową nałożyły się dwie sprawy.
– W tym miejscu osiadał grunt z powodu awarii wodociągowej, dlatego pas został zamknięty. To naprawa Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji – twierdzi rzeczniczka Zarządu Dróg Miejskich Urszula Nelken.
– Chodzi o skanalizowanie ruchu tak, żeby wszyscy nie dojeżdżali jednocześnie do zamkniętej Dźwigowej – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert. – Taki sam manewr został z powodzeniem zastosowany podczas remontu al. Niepodległości.
Tu remont, tam remont
Drogowcy zamknęli Dźwigową w nocy z piątku na sobotę. Z powodu zrujnowanej instalacji odwodnieniowej obsługującej wiadukt kolejowy po każdym deszczu woda podmywa jezdnię. W ciągu trzech dni ulica obniżyła się 22 cm. Pod asfaltem znajdowało się podziemne jezioro.
Objazd prowadzi zakorkowanymi Al. Jerozolimskimi i al. Prymasa Tysiąclecia albo Gniewkowską (obok terenów PKP na Odolanach i do Ordona). W tym samym czasie trwa uciążliwa przebudowa skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Łopuszańską. Polskie Linie Kolejowe zamknęły jeden tor podmiejski obok stacji PKP Ursus i Włochy.
Zarząd Transportu Miejskiego zawiesił autobusy linii 106 i 129. Linie 189, 194 i 716 z Piastowa zawracają obok stacji PKP Włochy. Kursuje specjalna linia Z-9, omijająca zamknięty tunel: Al. Jerozolimskimi, al. Prymasa Tysiąclecia, Kasprzaka, Połczyńską i Powstańców Śląskich.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.