Metro wybrało droższe pociągi
Metro Warszawskie wskazało Siemensa i Newag jako dostawcę 210 wagonów dla pierwszej i drugiej linii. Hiszpański CAF został odrzucony za samowolne zmiany w ofercie.
Komisja przetargowa przyznała lukratywny kontrakt niemiecko-polskiemu konsorcjum, które wyceniło dostawę pociągów Inspiro na 1 mld 69 mln zł. W kryteriach przetargowych cena stanowiła tylko 50 proc. (reszta to m.in. zużycie energii, koszty eksploatacji i długość gwarancji).
Metro Warszawskie odrzuciło najtańszą ofertę hiszpańskiego producenta CAF – 982 mln zł. Dlaczego? Według urzędników, samowolnie zmieniał treść oferty. Jak ustaliliśmy, z przygotowanych przez miasto plików pdf przedstawiciele CAF mieli usunąć m.in. zapis: „zobowiązujemy się do wykonania zamówienia zgodnie z warunkami zamawiającego“. Prawnicy odrzuconego koncernu mają dziesięć dni na złożenie odwołania. Dariusz Gomółka z CAF nie chce ujawniać, czy skorzystają z tego prawa.
Według dyrektora polskiego oddziału Siemensa Jarosława Piotrowskiego, dziesięć pierwszych pociągów powstanie w Niemczech, a pozostałych 25 ma być zmontowanych w Newagu w Nowym Sączu.
Pierwsza dostawa wagonów ma nastąpić w czwartym kwartale 2012 roku, a ostatnia – rok później. Wszystkie muszą być w Warszawie, kiedy będzie ruszała druga linia metra między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.