Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro wybrało droższe pociągi

Konrad Majszyk 14-10-2010, ostatnia aktualizacja 15-10-2010 11:00

Metro Warszawskie wskazało Siemensa i Newag jako dostawcę 210 wagonów dla pierwszej i drugiej linii. Hiszpański CAF został odrzucony za samowolne zmiany w ofercie.

źródło: materiały prasowe

Komisja przetargowa przyznała lukratywny kontrakt niemiecko-polskiemu konsorcjum, które wyceniło dostawę pociągów Inspiro na 1 mld 69 mln zł. W kryteriach przetargowych cena stanowiła tylko 50 proc. (reszta to m.in. zużycie energii, koszty eksploatacji i długość gwarancji).

Metro Warszawskie odrzuciło najtańszą ofertę hiszpańskiego producenta CAF – 982 mln zł. Dlaczego? Według urzędników, samowolnie zmieniał treść oferty. Jak ustaliliśmy, z przygotowanych przez miasto plików pdf przedstawiciele CAF mieli usunąć m.in. zapis: „zobowiązujemy się do wykonania zamówienia zgodnie z warunkami zamawiającego“. Prawnicy odrzuconego koncernu mają dziesięć dni na złożenie odwołania. Dariusz Gomółka z CAF nie chce ujawniać, czy skorzystają z tego prawa.

Według dyrektora polskiego oddziału Siemensa Jarosława Piotrowskiego, dziesięć pierwszych pociągów powstanie w Niemczech, a pozostałych 25 ma być zmontowanych w Newagu w Nowym Sączu.

Pierwsza dostawa wagonów ma nastąpić w czwartym kwartale 2012 roku, a ostatnia – rok później. Wszystkie muszą być w Warszawie, kiedy będzie ruszała druga linia metra między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane