Nowy rozkład, stary bilet
W niedzielę wchodzi w życie nowy kolejowy rozkład jazdy. Wbrew obietnicom ratusza sprzed wyborów, nie będzie wtedy wspólnego biletu Warszawa – Berlin.
3 listopada prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz obiecała, że bilet kolejowy będzie uprawniał do podróży pociągami PKP InterCity i DB Fernverkehr między Warszawą i Berlinem, a także autobusami, tramwajami, metrem i pociągami w obu miastach – dwie godziny po przyjeździe i przed wyjazdem. Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta zapowiedział, że „zrobi wszystko”, żeby stało się to od nowego rozkładu 12 grudnia. Nie udało się. ZTM nie wie, czy i kiedy ruszy wspólny bilet. Ogromne problemy z ułożeniem rozkładu „dla pasażerów” miały Koleje Mazowieckie. Spółka zleciła to zadanie Zielonemu Mazowszu, ale jego propozycje się jej nie spodobały. Nakazała audyt przez konkurencyjny ZDG TOR.
– Rozkład zakłada większą częstotliwość kursowania na wszystkich liniach. Liczba pociągów w ciągu doby wzrośnie średnio z 701 pociągów do 792 – mówi Stanisław Biega z Zielonego Mazowsza.
Rozkład ma być łatwy do zapamiętania dzięki stałym końcówkom minutowym kursowania pociągów. Więcej składów bezpośrednio do Warszawy zyskają mieszkańcy Siedlec (pociągi co godzinę), Radomia (cztery nowe przyspieszone), Warki i Piaseczna (cztery nowe składy), Sochaczewa (dwie nowe pary pociągów) oraz Mińska Mazowieckiego, Tłuszcza, Celestynowa i Wyszkowa. Mniej pociągów bezpośrednio z Warszawy pojedzie do miast poza Mazowszem.
Więcej na stronach www.mazowieckie.com.pl i www.pkp.pl.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.