Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bemowo: tory z trawą i koniec „dwudziestki”

Konrad Majszyk 17-12-2010, ostatnia aktualizacja 19-12-2010 18:03

Na przełomie lat 2011 i 2012 tramwaje mają jeździć ul. Powstańców Śląskich między Radiową i ratuszem Bemowa. Najbliższej wiosny na Boernerowo ruszy linia 13. Zniknie kultowa „20“.

*Plany tramwajarzy na 2012 r. Nowy tramwaj Swing obok kotrowersyjnego bloku giganta przy ratuszu Bemowo
źródło: materiały prasowe
*Plany tramwajarzy na 2012 r. Nowy tramwaj Swing obok kotrowersyjnego bloku giganta przy ratuszu Bemowo
źródło: Życie Warszawy

– Dzięki 1,9-kilometrowej nowej trasie tramwajowej Bemowo stanie się komunikacyjnie bardziej atrakcyjne – stwierdziła prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz podczas podpisywania wartej 39,8 mln zł netto umowy z konsorcjum TOR-KAR-SSON i ZUE Kraków.

Tory znajdą się między jezdniami ul. Powstańców Śląskich – nad trasą ekspresową S8. Na większości odcinka między torami będzie rosła trawa. Wykonawca wybuduje 10 nowych przystanków – przy Radiowej, Dywizjonu 303, Kazubów i ratuszu Bemowa. Platformy przystankowe mają mieć po 66 m długości, żeby przy każdej zmieściły się dwa tramwaje Swing. Przy okazji inwestycji tramwajowej zostanie też poszerzony odcinek Powstańców Śląskich między Radiową i przejazdem nad S8. Według burmistrza dzielnicy Jarosława Dąbrowskiego, pozwoli to zmniejszyć korki na Powstańców Śląskich.

Od 1992 roku wszystkie stołeczne inwestycje tramwajowe mają związek z Bemowem – od tego czasu powstały tory wzdłuż Powstańców Śląskich i Górczewskiej prawie do Lazurowej, wzdłuż Dywizjonu 303 i Radiowej do pętli Nowe Bemowo, a pięć lat temu przedłużono tę ostatnią do ul. Broniewskiego.

– Bemowo to tramwajowa zielona wyspa – stwierdził prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Już chwilę później tłumaczył się jednak z opóźnienia modernizacji trasy na Boernerowo. Drugi tor miał zostać dobudowany do 15 grudnia, ale budowę zasypał śnieg. Według prezesa Krzysztofa Karosa, zawiniły postawa projektanta i surowa zima.

Nowy termin to wiosna 2011 roku. Andrzej Franków z Zarządu Transportu Miejskiego ujawnił, że na Boernerowo nie będzie już kursować linia 20. Z Pragi przez Koło dojedzie tu wydłużoną trasą „trzynastka”. Niektórzy na sali protestowali, że „20” to linia z tradycjami, która kursuje od 1946 roku.

– Wozimy pasażerów, a nie tradycję – odpowiedział dyr. Franków.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane