Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będzie mniej wypadków na Grójeckiej

Marek Kozubal 22-04-2011, ostatnia aktualizacja 25-04-2011 09:45

Zmieniła się organizacja ruchu na najbardziej wypadkowych skrzyżowaniach w poprzednim roku. Na Grójeckiej ma być bezpieczniej.

źródło: Targeo

W ubiegłorocznym raporcie policji o bezpieczeństwie na drogach skrzyżowanie przy ul. Dickensa i Grójeckiej zajęło niechlubne pierwsze miejsce w stolicy. Doszło tam do największej liczby wypadków.

W 2010 roku zdarzyło się tam  sześć wypadków i kilkanaście kolizji, rannych zostało sześć osób, zginęła jedna. Nieco bezpieczniej było na sąsiednim skrzyżowaniu Grójeckiej i Korotyńskiego, ale i tam doszło do kilkunastu kolizji.

Dlatego pracownicy Zarządu Dróg Miejskich w porozumieniu z inżynierem ruchu zmienili organizację na obydwu skrzyżowaniach.

– Zdecydowaliśmy, że poprawę bezpieczeństwa osiągniemy poprzez zmniejszenie liczby pojazdów, które pokonują te skrzyżowania – tłumaczy Adam Sobieraj, rzecznik ZDM.

Wydzielono pas do skrętu w lewo i zawracania z Grójeckiej w Korotyńskiego od strony Okęcia oraz zakaz skrętu w lewo z Grójeckiej w Korotyńskiego na Rakowiec.

Z kolei na drugim skrzyżowaniu przy Dickensa wytyczono pas  do skrętu w lewo i zawracania z Grójeckiej na Rakowiec oraz wprowadzono zakaz skrętu w lewo z Grójeckiej na Szczęśliwice.

– Ponadto zostały wydzielone fazy sygnalizacji świetlnej dla skręcających w lewo z Grójeckiej z wydzielonych w tym celu pasów – dodaje Adam Sobieraj. Drogowcy radzą, aby kierowcy sprawdzali nowe oznakowanie.

W poprzednim  roku mieszkańcy Ochoty zbierali podpisy pod petycją, m.in. do policji, aby poprawić w tych miejscach bezpieczeństwo. Zebrali ich kilkaset.

– W tym roku poprawimy jeszcze oznakowanie i zmieni się organizacja ruchu przy ul. Poleczki obok Puławskiej, zbudowane zostanie rondo na ul. Patriotów. W poprzednim roku, aby poprawić bezpieczeństwo pieszych, zainstalowaliśmy m.in. dwie sygnalizacje świetlne przy ul. Bitwy Warszawskiej – dodaje rzecznik ZDM.

Urząd nie planuje w tym roku instalowania nowych świateł. Nie ma na to pieniędzy.

Z danych policji drogowej za pierwszy kwartał tego roku wynika, że do najbardziej wypadkowych skrzyżowań należą teraz: Broniewskiego i Krasińskiego oraz Andersa z Anielewicza. Na tych skrzyżowaniach są zainstalowane światła. Zdaniem policjantów, przyczyną wypadków w tych miejscach jest nieostrożne przejeżdżanie przez kierowców przez przejścia dla pieszych, a także wtargnięcie pieszych na jezdnię na czerwonym świetle.

Od stycznia do końca marca najwięcej osób zginęło na ul. Puławskiej – w 12 wypadkach śmierć poniosły trzy osoby, a aż 11 zostało rannych. W sumie zginęły aż 23 osoby, czyli ponaddwukrotnie więcej niż w tym samym czasie ubiegłego roku.

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane