Mieszkańcy: – Ratujmy ul. Zapustną. Ratusz: – Nowolazurowa ważniejsza
Remont Dźwigowej i Traktorzystów oraz budowa węzłów drogowych w Al. Jerozolimskich to nie koniec korków. Budowniczowie ul. Nowolazurowej zamykają dwie kolejne ulice.
– Ursus i Włochy zostaną kompletnie odcięte od reszty miasta przez złą koordynację robót – alarmuje Janusz Mucha z ul. Fasolowej. – Nikt nad tym nie panuje. Inwestycje się skumulowały, a na dodatek wykonawca ul. Nowolazurowej zamknął 1 października ul. Tynkarską i przygotowuje się do odcięcia Zapustnej – oburza się.
Jak sprawdziliśmy w ratuszu, ul. Zapustna zostanie wyłączona w rejonie Nowolazurowej tuż po Wszystkich Świętych. Powód – trzeba wybudować tunel dla pieszych w rejonie kościoła św. Rodziny w Ursusie.
Tymczasem te dwie niepozorne uliczki pełnią ważną rolę komunikacyjną dla osiedli Ursusa. – Ulice Zapustna i Tynkarska to ratunek dla tysięcy mieszkańców chcących dostać się do centrum Warszawy. Są jedyną alternatywą dla permanentnie zakorkowanej Ryżowej – denerwuje się Janusz Mucha.
Czytelnik proponuje, żeby poprowadzić wzdłuż torów PKP tymczasowy objazd.
– Dlaczego budowy Nowolazurowej nie można prowadzić bez odcinania ruchu, czyli tak jak np. na pobliskim skrzyżowaniu Al. Jerozolimskich z Łopuszańską? – pyta.
Drogowcy upierają się, że utrzymywanie Tynkarskiej i Zapustnej nie ma sensu. Te uzgodnienia zaakceptował miejski inżynier Janusz Galas.
– Mieszkańcom musi na razie wystarczyć ul. Ryżowa – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska. – Tynkarska została zamknięta już na zawsze, bo kolidowała z budowaną Nowolazurową. Z Zapustnej docelowo będzie wjazd na Nowolazurową, ale dopiero pod koniec 2012 r. – dodaje.
Budowa ul. Nowolazurowej pochłonie 124 mln zł. Ekipy Strabagu wykonują palowanie na przyczółku od strony Al. Jerozolimskich pod nowy wiadukt nad torami PKP.
W tym rejonie miasta trwają cztery duże budowy: trasy Salomea – Wolica przez GDDKiA, skrzyżowania Alej z Łopuszańską przez ZMID oraz remonty tuneli na Dźwigowej i wiaduktu na Traktorzystów przez ZDM. Trzy ostatnie są opóźnione.
Budowa Nowolazurowej ma się skończyć w grudniu 2012 r. To ma być drogowy ratunek dla osiedli Ursusa. Ulica zacznie się na budowanym węźle Salomea u zbiegu Al. Jerozolimskich z początkiem planowanej wylotówki na Kraków. Stąd kierowcy dojadą dwoma pasami do ul. Ryżowej, gdzie znajdzie się zwykłe skrzyżowanie ze światłami. Dalej trasa przejdzie wiaduktem nad torami PKP do Piastowa i Skierniewic. Obok sklepu Factory dotrze do przystanku kolejowego Ursus Północny. Tutaj drogowcy zbudują tunel pod torami, który doprowadzi ruch do ronda przy ul. Chrościckiego. Niestety, w tym miejscu na razie trasa się urwie. Kiedy zostanie dociągnięta do Połczyńskiej, nie wiadomo.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.