Jest już cały tunel metra
Ściana pomiędzy dwoma częściami stacji metra Centrum Nauki Kopernik została przebita tym samym tunel pod jezdniami Wisłostrady łączy już Pragę i Wolę.
Tunele centralnego odcinka II linii metra są już gotowe, mają 6 km długości. Do dzisiaj nie można było nimi przejść pod ziemią z Pragi na Wolę bo na drodze stała ściana szczelinowa podtrzymująca tunel Wisłostrady. Wschodnią i zachodnią część stacji metra Centrum Nauki Kopernik łączą tunele i peron położone pod tunelem w którym jeżdżą samochody, na głębokości 19 m.
Od kilku miesięcy trwało mrożenie gruntu i drążenie tuneli pod Wisłostradą. W sierpniu 2012 r. w czasie prac ziemnych woda zalała bowiem stację metra na Powiślu. Przez wiele miesięcy ruch w tym tunelu był wstrzymany. Dopiero teraz budowniczowie metra drążąc północny tunel przeszli przez konstrukcję ściany podtrzymującej tunel jezdni.
Mamy za sobą niezwykle trudną operację połączenie dwóch części stacji metra Centrum Nauki Kopernik mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Budowa stacji wychodzi na ostatnią prostą.
Trwa także drążenie tunelu południowego. Ostatnim akordem prac przy łączeniu wschodniej i zachodniej części stacji będzie wybranie gruntu spomiędzy dwóch tuneli metra w tym miejscu będzie peron przyszłej stacji.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.