Poprawią tory z Warszawy do Radomia
PKP PLK rozpisały dwa przetargi na modernizację linii kolejowej pomiędzy Warszawą a Radomiem.
Jak zapewniają kolejarza po zakończeniu wszystkich prac podróż między tymi miastami najszybszym pociągiem zajmie około 70 minut. Jednocześnie kończy się remont stacji w Radomiu. Od połowy grudnia pasażerowie będą korzystać z trzech wyremontowanych i w pełni wyposażonych oraz dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych peronów.
Nowe przetargi dotyczą odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom. W ramach tych postępowań wybrani wykonawcy zaprojektują a następnie od podstaw zmodernizują linię kolejową. Na odcinku Warka – Radom zostanie wybudowany drugi tor.
- W ramach Krajowego Programu Kolejowego na modernizację infrastruktury wydamy 67 mld zł. Wśród kilkudziesięciu projektów są także prace na 100 km linii pomiędzy Radomiem i Warszawą. Projekt zdecydowanie poprawi jakość podróży oraz ułatwi komunikację w całym regionie – uważa Maria Wasiak, minister Infrastruktury i Rozwoju.
- Jesteśmy przekonani, że stosowane obecnie w PLK procedury, obejmujące m.in. dokładne harmonogramy prac i badanie jakości robót, zapewnią sprawną realizację projektu – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na stacji w Radomiu prace odbywają się zgodnie z harmonogramem. Pasażerowie od początku września korzystają z odnowionego, w pełni wyposażonego peronu, na którym zamontowane zostały nowe ławki, zegary, megafony, oświetlenie oraz system informacji pasażerskiej. Do dyspozycji jest także drugi, tymczasowy peron.
Teraz prace skupiają się przy dwóch pozostałych. Kończy się rozbiórka pozostałej części torów w obrębie stacji, trwa umacnianie gruntu. Przebudowywana jest sieć trakcyjna oraz montowane są nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do użytku został już oddany nowy budynek Lokalnego Centrum Sterowania (LCS), które umożliwia dyżurnym prowadzenie sprawnego ruchu, docelowo na odcinku kilkudziesięciu kilometrów między Czachówkiem a Radomiem.
Radomska stacja będzie dostępna dla niepełnosprawnych pasażerów, którzy skorzystają z nowych wind i odnowionego przejścia podziemnego. Perony będą wyższe, wyposażone w wiaty i ławki, tak jak na peronie nr 3. Na stacji wymienionych zostanie 14 km torów, sieć trakcyjna oraz 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego.
W grudniu zostanie oddane także przejście podziemne pod stacją, które na nowo połączy ze sobą dwie strony miasta. Będzie ono wyposażone w windy co ułatwi osobom niepełnosprawnym przejście na perony. Teraz ruch pasażerski prowadzony jest przejściem tymczasowym.
23 października zakończy się przebudowa odcinka pomiędzy Radomiem a Lesiowem, gdzie obecnie prowadzona jest zastępcza komunikacja zastępcza. Wszystkie prace w Radomiu zakończą się w połowie grudnia, tak aby pasażerowie od nowego rozkładu jazdy mieli już do dyspozycji trzy wyremontowane perony. Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły na przebudowę stacji w Radomiu 100 milionów złotych.
Prace trwają też na drugim końcu linii, czyli w Warszawie. Na stacji Warszawa Okęcie wykonawca rozebrał już stary peron wyspowy i na czas modernizacji zbudował tymczasowy. Trwają prace przy przebudowie torów – jeden z nich został już rozebrany i ruch pociągów prowadzony jest po drugim. Na realizację tego projektu Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły 367 milionów złotych a efektem przebudowy będzie zwiększenie prędkości na linii do 160 km na godz.
Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich przypomina, że ze względu na przedłużające się roboty na linii nr 8 Warszawa – Radom do 6 listopada 2015 r. na odcinku Radom – Lesiów będzie kursować kolejowa komunikacja zastępcza. Pociąg "Radomiak" będzie kursował tak jak obecnie, czyli drogą okrężną, bez zatrzymania na odcinku od Warszawy Zachodniej do Radomia. Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się na stronie www.mazowieckie.com.pl Informację można również uzyskać pod numerem Infolinii 22 364 44 44.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.