Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Krok do budowy obwodnicy śródmiejskiej

koz 26-12-2015, ostatnia aktualizacja 26-12-2015 10:14

Otwarte zostały oferty w przetargu na dokumentację projektową obwodnicy śródmiejskiej na odcinku od ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej.

Trasa Łazienkowska
autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa
Trasa Łazienkowska

Jak informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych oferty złożyło siedem firm i konsorcjów.

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 30 miesięcy na realizację inwestycji.

W ramach prac projektowych wykonana zostanie m.in. analiza funkcjonalno-ruchowa i przestrzenna trasy na odcinku od skrzyżowania z ul. Międzyborską, poprzez ul. Grenadierów, rondo Wiatraczna, ul. Szaserów, Chrzanowskiego, Kozią Górkę, Zabraniecką – Księżnej Anny, Trasę Świętokrzyską do ul. Radzymińskiej.

Na etapie wykonywania koncepcji programowej mają powstać co najmniej trzy warianty przedsięwzięcia - przypomina ZMID.

W projekcie drogi przewidziane będą rozwiązania w zakresie węzłów i skrzyżowań, które ułatwią ruch pieszy pomiędzy przystankami różnych środków komunikacji publicznej. W szczególności dotyczy to rejonu ronda Wiatraczna (tramwaj, autobus, w przyszłości metro) i ul. Radzymińskiej (kolej, autobus, metro). Analizowana będzie także pod kątem kosztów finansowych, środowiskowych i społecznych kwestia długości tunelu dla przeprowadzenia jezdni głównych trasy pod rondem Wiatraczna.

Projekt trasy ma uwzględnić planowaną lokalizację stacji metra w rejonie ronda Wiatraczna, estakady w miejscach przekroczenia terenów kolejowych (Kozia Górka, łącznica kolejowa nr 503 Warszawa Wschodnia Towarowa – Warszawa Wileńska – Marki) oraz przystanki autobusowe wraz z zejściami na wiaduktach nad liniami kolejowymi nr 2 i 7.

Analizowane ma być także przesunięcie trasy i układu torowego w stronę ul. Zabranieckiej na odcinku od skrzyżowania z Trasą Świętokrzyską do ul. Radzymińskiej. Węzeł z ul. Radzymińską ma umożliwiać w przyszłości kontynuację budowy trasy w kierunku węzła Żaba.

Obowiązująca Wieloletnia Prognoza Finansowa m.st. Warszawy przewiduje, że prace projektowe oraz roboty budowlane będą realizowane w latach 2015-2021 r.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane