Większa sprzedaż biletów
Pasażerowie kupili w poprzednim roku o ponad 5,6 mln biletów więcej niż w 2014 r. Wpływy ze sprzedaży wzrosły o prawie 47 mln zł.
Jak informuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM wzrost ilościowy sprzedaży biletów przekroczył 7 proc. Sprzedaż wzrosła z prawie 80 mln do ponad 85,3 mln sztuk. Wzrost wartościowy z kolei osiągnął poziom 7,5 proc. Wartość sprzedanych biletów wzrosła z ok. 875 mln zł do ponad 941 mln zł, czyli o ok. 66 mln zł.
Liczba sprzedanych biletów jednorazowych przesiadkowych wzrosła z ok. 31,3 mln w 2014 roku do ok. 33,8 mln w roku ubiegłym. W 2014 roku pasażerowie kupili ok. 4,7 mln biletów długookresowych. W roku 2015 już ok. 5,1 mln.
Krajnow jako ciekawostkę podaje, że pasażerowie bardzo chętnie kupowali bilety na i w okolicach stacji metra Centrum. Punkt Obsługi Pasażerów na tej stacji (Metro Centrum I) cieszył się zdecydowanie największym zainteresowaniem. Pasażerowie kupili w nim bilety na kwotę sięgającą prawie 9,9 mln zł.
Oprócz dwóch POP-ów w obrębie stacji metra Centrum stoi również 14 stacjonarnych automatów biletowych - przypomina Krajnow. Wartość kupionych w nich biletów sięgnęła 15,5 mln zł. Razem wartość sprzedanych biletów w obu POP Centrum jak i w automatach wokół stacji wyniosła ponad 28,7 mln zł co stanowi ponad 3 proc. ogólnej wartości sprzedaży.
Wzrost sprzedaży biletów w roku 2015 przełożył się również na wzrost, w porównaniu do roku 2014, wpływów z tego tytułu. Wpływy w 2014 roku wyniosły 771,1 mln zł. W 2015 roku wzrosły do 818 mln zł, czyli o ok. 46,9 mln zł.
"Warto dodać, że plan na rok ubiegły zakładał wpływy na poziomie 795,1 mln zł, czyli plan został wykonany w prawie 103 proc. Wzrosła również skuteczność działań windykacyjnych ZTM" - opisuje rzecznik ZTM.
Wpływy z nałożonych opłat dodatkowych za jazdę bez biletu wzrosły z 28,9 mln zł w roku 2014 do 33,8 mln zł w roku 2015. Plan zaś zakładał wpływy na poziomie 21 mln zł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.