Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Czekoladowy deser w Nowym Jorku

Jacek Marczyński 13-05-2011, ostatnia aktualizacja 13-05-2011 12:21

Renée Fleming, koncert nadzwyczajny, Opera Narodowa, pl. Teatralny 1, bilety: 160 – 260 zł, rezerwacje: tel. 22 826 50 19, wtorek, (17.05), godz. 19

Renée Fleming zaprezentuje się we fragmentach dwóch swoich słynnych scenicznych wcieleń („Thais” Masseneta i „Rusałka” Dvořaka) oraz jako Hanna Glavari z „Wesołej wdówki” Lehara
źródło: Materiały Promocyjne
Renée Fleming zaprezentuje się we fragmentach dwóch swoich słynnych scenicznych wcieleń („Thais” Masseneta i „Rusałka” Dvořaka) oraz jako Hanna Glavari z „Wesołej wdówki” Lehara

Jeśli ktoś nie wie, kim jest Renée Fleming, najprościej można wytłumaczyć mu to tak: to Meryl Streep świata opery. Zajmuje w nim taką pozycję jak jej rodaczka wśród filmowych gwiazd.

Na temat jej sztuki wokalnej eseje zamieszcza zarówno branżowa prasa muzyczna, jak i „New Yorker", „New York Times" lub „Observer". Jej dokonaniami artystycznymi interesują się miliony ludzi. Popularnością dorównuje gwiazdom pop, zwłaszcza że jest piękną kobietą dbającą o swój image. Ubierają ją słynni projektanci: Issey Miyake, Yohji Yamamoto czy Gianfranco Ferre. Na jej cześć nowojorski kucharz Daniel Boulud stworzył czekoladowy deser La Diva Renée. Przed nią – lodami z owocami – uczczono jedynie XIX-wieczną primadonnę Melbę.

W jej karierze były wzloty, ale i porażki. Zadebiutowała w 1988 roku w Houston, cztery lata później po raz pierwszy pojawiła się na scenie nowojorskiej Metropolitan w nagłym zastępstwie jako Hrabina w „Weselu Figara". Od tego czasu najsłynniejszy teatr świata stał się niemal jej domem. Drugą artystyczną przystanią jest zaś Opera Paryska.

Unika LaScali, w 1998 roku wybuczano ją tam po „Lukrecji Borgii" Donizettiego. W tym też okresie bardzo przeżyła rozwód z mężem i nie była w stanie zadebiutować w „Traviacie" w Metropolitan Opera. Odważyła się na to dopiero w 200 3 r. Raz jeden – na festiwalu w Bayreuth – przyjęła rolę w dramacie Wagnera (Eva w „Śpiewakach norymberskich") – i na tym postanowiła zakończyć kontakt z tym kompozytorem. Śpiewa w dziesięciu językach, ale najbardziej lubi muzykę Richarda Straussa. Dla warszawskiej publiczności wybrała więc kilka jego pieśni.

Cały zresztą program jej występu jest artystycznie wyrafinowany. Renée Fleming zaprezentuje się we fragmentach dwóch swoich słynnych scenicznych wcieleń („Thais" Masseneta i „Rusałce" Dvořaka) oraz jako Hanna Glavari z „Wesołej wdówki" Lehara (to nowość w jej repertuarze). Będą też arie z mało znanych oper: „Cyganerii" Leoncavalla i „Conchity" Zandonaia. Orkiestrę Opery Narodowej poprowadzi najmłodsz przedstawiciel słynnego klanu Järvich Kristjan.

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane