Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wyklikaj sobie bilet na koncert U2

Piotr Szymaniak 18-03-2009, ostatnia aktualizacja 18-03-2009 22:44

Sprzedaż wejściówek ruszy w Internecie dokładnie minutę po północy. Organizatorzy spodziewają się olbrzymiego zainteresowania.

Zaliczany do największych gigantów światowego rocka irlandzki zespół U2 zagra w Polsce po raz pierwszy od czterech lat. Koncert, który odbędzie się 6 sierpnia na Stadionie Śląskim w Chorzowie może okazać się muzycznym wydarzeniem roku. Od czwartku bilety można będzie kupować w sieci na stronach: www.livenation.pl, www.eventim.pl oraz www.ticketpro.pl.

– U2 ma w Polsce dużo oddanych fanów, o czym świadczy chociażby sprzedaż nowej płyty (40 tys. egzemplarzy, co daje status podwójnej platynowej płyty po tygodniu sprzedaży) – mówi Piotr Metz, redaktor naczelny „Machiny“ i dziennikarz radiowej „Trójki“.

Mimo że wejściówki do najtańszych nie należą, Metz uważa, że 70 tys. biletów szybko znajdzie nabywców. Za miejsce siedzące w zależności od sektorów trzeba będzie zapłacić: 140 zł, 450 zł, a nawet 850 zł. Tańsze natomiast będą miejsca stojące na płycie stadionu (190 zł).

Natomiast w tzw. strefie Red Zone, czyli przy samej scenie, miejsce kosztuje aż 1125 zł. Oprócz tego są bilety VIP (miejsca za 450 zł plus jedzenie i alkohol). Jedna osoba może kupić maksymalnie sześć biletów.Organizatorem koncertu jest firma Livenation. Ta sama, która sprowadza w sierpniu do Warszawy Madonnę. Kiedy ruszyła sprzedaż wejściówek na koncert artystki, zainteresowanie internautów było tak duże, że strony WWW, na których można było kupić bilety, zostały przeciążone. Internauci czekali nawet kilka godzin w tzw. poczekalni.

Czy tak samo będzie w przypadku dystrybucji biletów na koncert Irlandczyków z U2?– Mimo najnowocześniejszych technologii, jakimi dysponujemy przy tak „zmasowanym“ ataku fanów na nasze serwery, jaki miał miejsce podczas internetowej przedsprzedaży koncertu Madonny, zawsze mogą zdarzyć się nieprzewidziane sytuacje. Teraz jesteśmy na to przygotowani, nasi informatycy poprawili system – zapewnia Katarzyna Dobrzelecka z firmy Eventim, jednej z trzech firm odpowiedzialnych za rozprowadzanie wejściówek.

Organizatorzy zalecają jednak cierpliwość. Zachęcają też, by przed przystąpieniem do zakupów założyć sobie konto na portalu, z którego będzie się korzystać (wtedy transakcja przebiegnie szybciej).Poza tym bilety trafią też do normalnej sprzedaży.

– Od 27 marca będzie można je kupić we wszystkich punktach oznaczonych logo Eventim. Dostępne będą wejściówki wszystkich typów – zaznacza Dobrzelecka.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane