Wielkie zmiany przy Słodowcu
Rewolucja drogowa wokół stacji metra Słodowiec. Zniknie fragment ulicy Kasprowicza, Duracza zostanie przedłużona, a wokół stacji wyrosną budynki.
Dzięki temu powstanie trójkątny teren zamknięty ulicami Duracza, Żeromskiego i Marymoncką, z wyjściem ze stacji metra Słodowiec po środku. Wokół wyrosną budynki biurowo-usługowe. Będą też pasaże oraz plac.
Minimalna wysokość zabudowań, jaką przewiduje plan, to 25 metrów (maksymalna przy ul. Marymonckiej – 100 m). Na parterach budynków będą lokale usługowe, a w podziemiach znajdą się wielokondygnacyjne parkingi. W przyszłości stacja metra będzie mogła być nawet zabudowana tak, by wejście do kolejki znajdowało się na parterze budynku. Jednak będzie to możliwe nie wcześniej niż za cztery lata.
– Wynika to z zapisów o finansowaniu z pieniędzy unijnych. Zgodnie z nimi przez pięć lat od oddania inwestycji nie może być ona zmieniana – tłumaczy Krzysztof Malawko, rzecznik Metra Warszawskiego.
Skąd te zmiany? – Tak stanowi plan miejscowy dla tamtego terenu – mówi Agata Choińska, rzecznik Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Plan dla tzw. Serka Bielańskiego został uchwalony siedem lat temu. Do przetargu ogłoszonego przez ZMID na wykonanie koncepcji przebudowy dróg wraz z dokumentacją projektową zgłosiły się dwie firmy. Jeszcze nie wiadomo, kiedy zostanie wybrana najlepsza oferta.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.