Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Drogowe piekiełko przy kinie Femina

Konrad Majszyk 18-06-2009, ostatnia aktualizacja 21-06-2009 22:47

Od niedzieli wielkie zmiany na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Solidarności: tramwaje znikną, przejedzie o 60 proc. mniej aut. Zobacz mapy ze zmianami tras autobusów i tramwajów.

źródło: Życie Warszawy
źródło: ZTM
źródło: ZTM

To będzie najtrudniejszy etap remontu Trasy W-Z, z powodu którego warszawiacy tkwią w korkach od 15 marca. W nocy z soboty na niedzielę tramwajarze otworzą pl. Bankowy wraz z ul. Senatorską oraz Młynarską i Obozową (z tzw. trampasem w stronę centrum). Ale od niedzieli do 2 sierpnia rozegra się „horror przy Feminie“.

Jak wymienić tory i rozjazdy pośrodku tego skrzyżowania? Powstało 12 koncepcji organizacji ruchu, ale każda oznaczała paraliż miasta. Ostatecznie ratusz opóźnił remont o dziewięć miesięcy. Dlaczego ruszy 21 czerwca? Jak wyjaśnia koordynator remontów Wiesław Witek, w wakacje korki będą mniejsze.

W niedzielę i poniedziałek dwie prostopadłe aleje – Jana Pawła II i Solidarności – zostaną zwężone o jeden pas.

Od wtorku ruch ma się odbywać po tzw. koniczynce. Tak tramwajarze nazwali prowadzące łukiem przejazdy przez pasy dzielące, którymi auta ominą tory pośrodku. Skrzyżowanie upodobni się wtedy do ronda. Wzdłuż al. Jana Pawła II będą po dwa pasy w każdym kierunku, a w al. Solidarności – po jednym.

Co to oznacza? Przez skrzyżowanie przejeżdża dziś ponad 3 tys. pojazdów na godzinę. Według inżyniera ruchu Janusza Galasa, z powodu „koniczynki“ przepustowość spadnie do 1200 aut. To i tak wersja oficjalna. Od specjalistów usłyszeliśmy nieoficjalnie, że faktycznie może być jeszcze gorzej – 600 aut na godzinę.

Tramwaje nie będą kursowały al. Jana Pawła II między ul. Stawki i rondem ONZ oraz w al. Solidarności między Okopową i Targową. Znikną linie 2, 16, 18, 22, 23, 26, 27, 36, 41 i 46. Trasy zmienią linie 4, 7, 10, 13, 17, 19, 28, 33 i 47.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy