Nowe pociągi dla WKD
W ciągu najbliższych dwóch lat WKD otrzyma 6 nowych pociągów.
Ich zakup jest współfinansowany ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Dziś w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego władze spółki i przedstawiciele firmy NEWAG podpisali umowę na dostawę nowego taboru.
- To kolejna inwestycja, która unowocześnia tabor WKD. Wzdłuż tej linii do pracy jeździ do 8 mln rocznie ludzi, więc dodatkowe pociągi są tu niezwykle ważne - tłumaczył Struzik.
- Sześć nowych wagonów da nam możliwość zwiększenia oferty przewozowej dodał Grzegorz Dymecki prezes zarządu WKD. - Po prostu zorganizujemy więcej pociągów rano, dzięki czemu będzie mniejszy tłok w pociągach.
Nowe pociągi to lepsza jakość i komfort podróży dla pasażerów, w tym przede wszystkim dla mieszkańców sześciu gmin: Michałowic, Pruszkowa, Brwinowa, Milanówka, Podkowy Leśnej, Grodziska Mazowieckiego oraz dwóch dzielnic Warszawy : Włoch i Ochoty. To również większe bezpieczeństwo. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w system monitoringu z rejestratorem zdarzeń, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z układem okien umożliwiającym swobodne przewietrzanie składu oraz system zliczania podróżnych.
- Zgodnie z harmonogramem pierwszy pociąg będzie dostarczony w półtora roku, pozostałe w dwa lata. Będą to pociągi w pełni przyjazne dla pasażera, mające wszystko to, co dziś pociągi powinny mieć : wygodne fotele, klimatyzacja, możliwość przewożenia rowerów, miejsca dla osób niepełnosprawnych - powiedział Zbigniew Konieczek prezes zarządu NEWAG SA.
Pojazd długości 60 m będzie składał się z 6 członów i pomieści 164 pasażerów na miejscach siedzących. W pojeździe przewidziano 4 miejsca dla wózków inwalidzkich z zastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wjazd wózka, oraz 8 miejsc do przewozu rowerów.
Każdy pojazd wyposażony będzie w pełni zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD rozmieszczonymi w sposób zapewniający dobrą widoczność z każdego miejsca w pojeździe.
Planowane w ramach projektu działania to kolejny etap kompleksowej modernizacji WKD. Projekt rozpoczął się formalnie już w dniu 1 czerwca 2012 r. wraz z podpisaniem umowy pomiędzy Ministerstwem Rozwoju Regionalnego a Szwajcarskim Sekretariatem ds. Gospodarczych. Zakończenie przewidzianych w projekcie działań zaplanowano przed upływem 2016 r.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie 124,7 mln zł, z tego ponad 57,8 mln zł pochodzić będzie ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Pozostała kwota zostanie zapewniona ze środków własnych spółki. Koszt zakupu nowego taboru w ramach realizowanego projektu wynosi ponad 98 mln zł, z czego 45,5 mln zł stanowić będzie udział funduszy szwajcarskich. Pozostałe środki w będą wydawane na podwyższenie jakości oraz komfortu podróży na linii WKD czyli modernizacji przystanków oraz stworzenia systemu informacji pasażerskiej i monitoringu.
Nowy tabor do obsługi linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej to elektryczne zespoły trakcyjne przystosowane do pracy pod napięciem zasilania 3000V prądu stałego. Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką będą poruszać się pojazdy w ruchu pasażerskim wyniesie 80 km/h.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.