Jeden numer tysiące spraw
W ciągu dwóch lat funkcjonowania Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 przyjęło ponad 560 tys. telefonów.
Najbardziej aktywny mieszkaniec stolicy zgłosił aż 427 spraw do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, w ciągu dwóch lat jego funkcjonowania.
- Uruchomiliśmy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 dla mieszkańców po to, aby ułatwić codzienne życie w Warszawie oraz aby kontakt z urzędem był bardziej przyjazny. Natomiast dla nas jest to cenne źródło wiedzy o potrzebach mieszkańców, dzięki któremu możemy reagować na zgłaszane problemy i podejmować odpowiednie decyzje – uważa Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 rozpoczęło działalność 4 listopada 2013 r. Od tego czasu zgłoszonych zostało prawie 563 tys. spraw, czyli statystycznie co trzeci warszawiak w kontaktował się z urzędem przez centrum. Najwięcej, bo aż 395 tys. (70 proc), było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy.
W trakcie 2 lat funkcjonowania Warszawa 19115 do kontaktu z urzędem warszawiacy najczęściej wybierali telefon – 475 tys. (84 proc.) wszystkich zgłoszeń. A wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 54 tys. godzin, co daje ponad 6 lat i 2 miesiące. W ostatnim roku na popularności zyskuje aplikacja mobilna – wykorzystywanie tej drogi komunikacji wzrosło o połowę w stosunku do pierwszego toku działalności 19115.
Sprawy, z jakimi mieszkańcy najczęściej zgłaszają się do Warszawa 19115 to zapytania o przejazdy komunikacji miejskiej oraz związane z odpadami. Najwięcej interwencji zgłaszają mieszkańcy Mokotowa, najmniej Wesołej.
Usługi "Warszawa 19115" są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców czeka zespół ok. 50 konsultantów. Dziennie konsultanci przyjmują około 1066 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji np. o kursowaniu komunikacji miejskiej, czy wyrabianiu dokumentów, centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich, jak np. Straży Miejskiej. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.