Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Jeden numer tysiące spraw

koz 24-11-2015, ostatnia aktualizacja 24-11-2015 10:25

W ciągu dwóch lat funkcjonowania Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 przyjęło ponad 560 tys. telefonów.

Centrum Zarządzania Kryzysowego przy Młynarskiej
autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa
Centrum Zarządzania Kryzysowego przy Młynarskiej

Najbardziej aktywny mieszkaniec stolicy zgłosił aż 427 spraw do Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115, w ciągu dwóch lat jego funkcjonowania.

- Uruchomiliśmy Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 dla mieszkańców po to, aby ułatwić codzienne życie w Warszawie oraz aby kontakt z urzędem był bardziej przyjazny. Natomiast dla nas jest to cenne źródło wiedzy o potrzebach mieszkańców, dzięki któremu możemy reagować na zgłaszane problemy i podejmować odpowiednie decyzje – uważa Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.

Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 rozpoczęło działalność 4 listopada 2013 r. Od tego czasu zgłoszonych zostało prawie 563 tys. spraw, czyli statystycznie co trzeci warszawiak w kontaktował się z urzędem przez centrum. Najwięcej, bo aż 395 tys. (70 proc), było próśb o informację, pozostałe sprawy to interwencje, wolne wnioski czy sprawdzenie statusu sprawy.

W trakcie 2 lat funkcjonowania Warszawa 19115 do kontaktu z urzędem warszawiacy najczęściej wybierali telefon – 475 tys. (84 proc.) wszystkich zgłoszeń. A wszystkie rozmowy konsultantów z mieszkańcami trwały 54 tys. godzin, co daje ponad 6 lat i 2 miesiące. W ostatnim roku na popularności zyskuje aplikacja mobilna – wykorzystywanie tej drogi komunikacji wzrosło o połowę w stosunku do pierwszego toku działalności 19115.

Sprawy, z jakimi mieszkańcy najczęściej zgłaszają się do Warszawa 19115 to zapytania o przejazdy komunikacji miejskiej oraz związane z odpadami. Najwięcej interwencji zgłaszają mieszkańcy Mokotowa, najmniej Wesołej.

Usługi "Warszawa 19115" są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Każdego dnia do dyspozycji mieszkańców czeka zespół ok. 50 konsultantów. Dziennie konsultanci przyjmują około 1066 próśb o informację lub interwencję. Oprócz udzielania informacji np. o kursowaniu komunikacji miejskiej, czy wyrabianiu dokumentów, centrum umożliwia mieszkańcom zgłaszanie problemów, które wymagają interwencji służb miejskich, jak np. Straży Miejskiej. Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie, a ich realizacja podlega stałemu monitoringowi do czasu wyjaśnienia sprawy. Usługa nie obejmuje natomiast zgłoszeń dotyczących zagrożenia zdrowia i życia.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane