Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe perony od przystanku Włochy do Grodziska.

koz 08-11-2015, ostatnia aktualizacja 08-11-2015 00:00

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację podmiejskiej linii na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki.

autor: Łukasz Solski
źródło: Fotorzepa

Efektem modernizacji podmiejskiej, 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki ma być m.in. lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów pasażerskich na tym odcinku z 90 km na godzinę do 120 km na godzinę.

Jak informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy perony będą przebudowane i wyposażone w nowe wiaty, ławki, nowe oświetlenie i oznakowanie, a także urządzenia informacji pasażerskiej. Wszystkie będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Polskie Linie Kolejowe wybudują także nowy przystanek w Parzniewie. Inwestycja obejmuje również modernizację 4 mostów i 3 wiaduktów kolejowych, budowę i modernizację 7 przejść pod torami i tunelu drogowego, a także budowę nowego budynku nastawni na stacji Warszawa Włochy oraz modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Linia kolejowa Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki to jeden z najbardziej obciążonych odcinków kolejowych w Polsce. W ciągu dobry przejeżdża nią 170 pociągów.

Zmodernizowana trasa Warszawa Włochy - Grodzisk Mazowiecki przejmie ruchu aglomeracyjny i regionalny, co odciąży linię z Katowic do Warszawy.

Realizacja tej inwestycji jest przewidziano na lata 2016-2019. Jest koszt szacowany jest na ok. 350 mln zł. Postępowanie to jest jednym z 7 projektów zgłoszonych przez PLK w ramach nowego, unijnego instrumentu finansowania "Łącząc Europę" (CEF).

zyciewarszawy.pl