Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ciemne strony ludzkiej natury

Agnieszka Rataj 21-05-2009, ostatnia aktualizacja 21-05-2009 16:25

„Fizjotopia”, dramat na podstawie tekstów Arystotelesa i Klaudiusza Eliana, Teatr Kolegtyw z Białegostoku, reż. Robert Drobniuch i Tomasz Gilewicz, wyk. Katarina Smaczna-Fejesova, Marcin Dąbrowski, Stara Prochoffnia, ul. Boleść 2, bilety: 25 – 30 zł, rezerwacje tel. 022 635 89 64, poniedziałek (25.05) – środa (27.05.), godz. 19.

źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

Teatr Kolegtyw z Białegostoku przez trzy dni będzie pokazywał na scenie Starej Prochoffni przedstawienie „Fizjotopia”. Twórcami tego widowiska opartego na tekstach „Fizjolog” anonimowego autora, „Zoologia” Arystotelesa i „O właściwościach zwierząt” Klaudiusza Eliana są Robert Drobniuch i Tomasz Gilewicz.

Działają w Białymstoku od kilku lat. Tomasz Gilewicz w Teatrze Dramatycznym w Białymstoku przygotował scenariusz i wyreżyserował widowisko taneczne „Morosphus”. Roberta Drobniucha, absolwenta Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej, znają widzowie Unii Teatru Niemożliwego, gdzie wyreżyserował „Wyrzutka” według tekstu Stefana Themersona. Efektem ich znajomości stał się teatr założony przy Stowarzyszeniu Artystycznym Kolegtyw.

W „Fizjotopii”, premierze rozpoczynającej ich wspólną działalność, wykorzystali swoje doświadczenia z teatru lalkarskiego i teatru tańca oraz wizualizacje autorstwa Krzysztofa Kiziewicza. Teksty starożytnych autorów posłużyły im do pokazania emocji współczesnego człowieka. Choć istotą ludzką rządzi natura, jej dzisiejszym środowiskiem stały się wielkie metropolie. Zagubieni wśród oszklonych wieżowców, transportu miejskiego i supermarketów ludzie zaczynają się czuć jak elementy podporządkowane przerażająco wielkiej całości, w pełni zmechanizowanej.

To właśnie tytułowa „Fizjotopia”, ogromne miasto zamieszkiwane przez istoty, które pozornie kryją swoje naturalne instynkty pod garniturem. Ale tak stłamszona wola walki, przetrwania i zwycięstwa nad przeciwnikiem potrafi wybuchać ze zdwojoną siłą. Obraz tak funkcjonującego społeczeństwa spróbują pokazać różnorodnymi środkami twórcy tego widowiska.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane