Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trudna droga do wyzwolenia

Agnieszka Rataj 09-12-2011, ostatnia aktualizacja 09-12-2011 18:40

„Allegro moderato", sztuka Szymona Bogacza, reż. Krzysztof Rekowski, wyk. Dominika Ostałowska, Zdzisław Wardejn, Scena Przodownik, ul. Olesińska 21, bilety: 20-35 zł, rezerwacje: tel. 663 741 122, premiera: sobota (10.12), godz. 19, spektakle: niedziela (11.12), czwartek (15.12), godz. 19

źródło: Archiwum

Na Scenie Przodownik Dominika Ostałowska pojawi się jako główna bohaterka prapremierowego wystawienia sztuki Szymona Bogacza „Allegro moderato".

Aktorka po latach nieobecności w teatrze wróciła najpierw w „Iluzjach" wystawionych przez Agnieszkę Glińską w Teatrze na Woli. Teraz na Scenie Przodownik zagra Ewę, która całe życie poświęciła rodzinie i karierze muzycznej. Funkcjonowanie pod dyktando wymagań innych nie sprawiało jej trudności, ale nagle zaczyna odkrywać, czego naprawdę pragnie. Próbuje zmienić swoje życie, ale cena wolności będzie wysoka.

– Droga do wyzwolenia jest niebezpieczna, nigdy nie wiadomo, jak się skończy, czy warto nią iść do końca bez względu na cenę – mówi reżyserujący sztukę Szymona Bogacza Krzysztof Rekowski. – Czy w pewnym momencie nie warto jednak ze światem zawrzeć kompromisu, w imię stabilizacji, spokoju, dla dobra najbliższych? Wielu z nas wybiera na przykład wysoką pozycję materialną czy życie zgodnie ze społeczną konwencją i rezygnuje z pełnej samorealizacji. W Ewie jest jednak tak silna potrzeba wyzwolenia, że nie zatrzymuje się gdzieś w środku.

Tekst dramatu został nieco zmieniony pod wpływem pracy realizowanej według metody Laboratorium Dramatu zakładającej współpracę autora z reżyserem i aktorami. Oryginalnie dominował w nim monolog Ewy, w trakcie przygotowań punkt ciężkości przeniesiony został w stronę scen dialogowych, starając się jednak zachować muzyczność tego tekstu.

 

 

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane