Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Instaluj, kreuj, buduj

Sandra Wilk 22-10-2010, ostatnia aktualizacja 22-10-2010 17:32

Biennale Rzeźby to szansa spotkania ze sztuką mało obecną w warszawskich galeriach. Zobaczymy m.in. instalację kinetyczną Kasi Fudakowski, instalację połączoną z filmem Piotra Wysockiego oraz kolejne etapy tworzenia ostatecznych form rzeźbiarskich.

źródło: materiały prasowe

W ramach wystawy „Przestrzeń. Rozwinięcie” kuratorzy zaprosili dwóch młodych artystów do pokazania instalacji przestrzennych. W przestrzeni podcieni w alei Prymasa Tysiąclecia Kasia Fudakowski zmieni całą zastałą statyczną aranżację w dzieło ruchome.

Czytaj więcej o Biennale Rzeźby na Woli

Piotr Wysocki w zabytkowej hali dawnej Fabryki Norblina przedstawi „Pomnik Krystiana Burdy” – wizję pomnika upamiętniającego twórczość Fryderyka Chopina z okazji 150-lecia urodzin kompozytora. Sęk w tym, że projekt ten powstał 50 lat temu. Artysta stawia więc dziś pytania o przemijanie i uniwersalizm.

Na ulicy Ciołka 26a dobrze sprawdzi się też grupa młodych architektów z paryskiego CIgue. Pracują z funkcjonalnymi elementami industrialnymi, nie odpowiadającymi jakiejkolwiek estetyce. Dlatego dla nich podstawowymi materiałami są deski, rury, asfalt czy blachy. Jak piszą „Lubimy masywność, taką materię która dobrze się starzeje, akceptując pęknięcia, rysy, akceptując ślady mijającego czasu”. Z okazji Biennale Rzeźby przygotowali warsztaty formowania przestrzeni.

Z kolei na wystawie „Idea formy / forma idei”, która w Pawilonie Luiza wyeksponuje prace Katarzyny Kobro, Anatolija Komelina, Kazimierza Malewicza, Władimira Niemuchina i Władysława Strzemińskiego. Porównamy więc wizje współczesnych artystów rosyjskich z naszą polską awangardą.

Biennale uzupełni dwudniowa konferencja naukowa – poruszająca m.in. kwestie idei włączenia sztuki do życia publicznego, zapoczątkowanej w okresie międzywojennym, a korespondującej z plenerowymi działaniami w latach 60. XX wieku na Biennale Form Przestrzennych w Elblągu, czy Biennale Rzeźby w Metalu w Warszawie. Drugi dzień konferencji został przeznaczony na prezentacje twórczości wybranych artystów, których działania tworzyły lub tworzą nowy język rzeźby.

Program 2. Biennale Rzeźby w Warszawie – Wola Art 2010:

„Rzeźba po 1968 roku” – dwudniowa konferencja

Muzeum Woli, ul Srebrna 12

22-23.10, godz. 14 – 18

„Idea formy / forma idei” – wystawa zbiorowa

Katarzyna Kobro, Anatolij Komelin, Kazimierz Malewicz, Władimir Niemuchin, Władysław Strzemiński

Pawilon Luiza, ul. Twarda 54

22-28.10, godz. 14 – 20

„Przestrzeń. Rozwinięcie” - instalacje w przestrzeni publicznej: Kasia Fudakowski

Al. Prymasa Tysiąclecia od ul. Kasprzaka

Piotr Wysocki / Krystian Burda

Fabryka Norblin, ul. Żelazna 51/53

22-30.10, godz. 18 – 21

„Cigue / mono-acts” – warsztaty formowania przestrzeni

ul. Ciołka 26a

6-30.10, zapisy na warsztaty: mono-acts@wp.pl

2. Biennale Rzeźby w Warszawie – Wola Art 2010, różne lokalizacje, program: www.wola.art.pl, informacje: tel. 510 205 636 ,22.10 – 30.10

Życie Warszawy

Najczęściej czytane