Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wiktoria w świecie gadżetów

Agnieszka Rataj 29-11-2011, ostatnia aktualizacja 29-11-2011 10:24

Na „Rewolucję balonową” do Teatru Powszechnego mogą się wybrać trzydziestolatki tęskniące za smakiem gumy turbo i czasem, kiedy wszystko było nieco prostsze.

Sztuka Julii Holewińskiej nie odkrywa Ameryki ani nie rozlicza z przeszłości. Jest chwilami sentymentalnym, słodko-gorzkim powrotem do końcówki lat 80., kiedy obietnicami nowego, wspaniałego świata był słoik nutelli i lalka Barbie. Wiktorii, bohaterki monodramu wyreżyserowanego przez Sławomira Batyrę, nie obchodzi solidarnościowa konotacja jej imienia, wolałaby nazywać się zgodnie z nową modą Samantą albo Sandrą. Zmiany polityczne przemykają gdzieś za nią, na ekranie w tle sceny, gdzie zdjęcia prywatne mieszają się z obrazami manifestacji i słynnym plakatem wyborczym Solidarności z Garym Cooperem. Są mniej istotne niż kolejne etapy dojrzewania i odgrywania ról, w które również na ekranie wciela się Katarzyna Zielińska. Od wokalisty Papa Dance po blondwłosą Krystle z „Dynastii”. Prywatna rewolucja rozgrywa się skromnie, w czterech ścianach typowego M3, gdzie zafascynowani nowymi możliwościami rodzice Wiktorii wpadają w pułapkę dzikiego handlowania czy sukcesu obiecywanego przez Amway. Dla pokolenia Wiktorii nie było miejsca w rewolucji. Pozostały im co najwyżej wspomnienia drogocennych kolekcji historyjek z gum do żucia i puszek po piwie. I ten spektakl jest przede wszystkim dla nich. „Rewolucja balonowa”, sztuka Julii Holewińskiej, reż. Sławomir Batyra, wyk. Katarzyna Maria Zielińska, Teatr Powszechny, ul. Zamoyskiego 20, bilety: 30-35 zł, spektakle: wtorek (29.11) – środa (30.11), godz. 20
Życie Warszawy

Najczęściej czytane