Wiktoria w świecie gadżetów
Na „Rewolucję balonową” do Teatru Powszechnego mogą się wybrać trzydziestolatki tęskniące za smakiem gumy turbo i czasem, kiedy wszystko było nieco prostsze.
Sztuka Julii Holewińskiej nie odkrywa Ameryki ani nie rozlicza z przeszłości. Jest chwilami sentymentalnym, słodko-gorzkim powrotem do końcówki lat 80., kiedy obietnicami nowego, wspaniałego świata był słoik nutelli i lalka Barbie. Wiktorii, bohaterki monodramu wyreżyserowanego przez Sławomira Batyrę, nie obchodzi solidarnościowa konotacja jej imienia, wolałaby nazywać się zgodnie z nową modą Samantą albo Sandrą. Zmiany polityczne przemykają gdzieś za nią, na ekranie w tle sceny, gdzie zdjęcia prywatne mieszają się z obrazami manifestacji i słynnym plakatem wyborczym Solidarności z Garym Cooperem. Są mniej istotne niż kolejne etapy dojrzewania i odgrywania ról, w które również na ekranie wciela się Katarzyna Zielińska. Od wokalisty Papa Dance po blondwłosą Krystle z „Dynastii”. Prywatna rewolucja rozgrywa się skromnie, w czterech ścianach typowego M3, gdzie zafascynowani nowymi możliwościami rodzice Wiktorii wpadają w pułapkę dzikiego handlowania czy sukcesu obiecywanego przez Amway. Dla pokolenia Wiktorii nie było miejsca w rewolucji. Pozostały im co najwyżej wspomnienia drogocennych kolekcji historyjek z gum do żucia i puszek po piwie. I ten spektakl jest przede wszystkim dla nich. „Rewolucja balonowa”, sztuka Julii Holewińskiej, reż. Sławomir Batyra, wyk. Katarzyna Maria Zielińska, Teatr Powszechny, ul. Zamoyskiego 20, bilety: 30-35 zł, spektakle: wtorek (29.11) – środa (30.11), godz. 20
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.