Ponad trzy razy więcej zwiedzających królewskie rezydencje
265, 5 tys. osób odwiedziło w listopadzie cztery rezydencje królewskie – Zamek Królewski, Muzeum Łazienki Królewskie, Muzeum Pałac w Wilanowie oraz zamek na Wawelu.
To 3,5 raza więcej niż w listopadzie okresie roku ubiegłego (73, 9 tys.). Największy wzrost frekwencji, prawie 12-krotny, zanotowało Muzeum Łazienki Królewskie (46,7 tys. z 3, 9 tys.). 29, 5 tys. osób wzięło udział w muzealnych zajęciach edukacyjnych. 800 bezpłatnych lekcji, których tematem był nowoczesny patriotyzm, zgromadziło ponad 16 tys. uczestników. To efekty przeprowadzonej w tym roku po raz pierwszy akcji „Darmowy listopad", której inicjatorem był Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bogdan Zdrojewski.
- Porozumienie zawarte pomiędzy czterema rezydencjami królewskimi obejmowało imponujący program edukacyjno-kulturalny – podkreśla dyrektor Łazienek Królewskich Tadeusz Zielniewicz.
O sukcesie akcji świadczy nie tylko rekordowa frekwencja w rezydencjach królewskich, ale też wzrost zainteresowania ich stronami internetowymi i portalami społecznościowymi. Np. Muzeum w Wilanowie zanotowało 66, 7 tys. wejść na stronę www (prawie 2 razy więcej niż rok wcześniej) i 279 kliknięć „lubię to"na Facebooku (w listopadzie 2011 było ich 81). Natomiast liczba fanów Ośrodka Edukacji w Łazienkach Królewskich wzrosła prawie trzykrotnie - do 1502 z 522 w 2011 r .
- Na placu Zamkowym pomiędzy kościołem a zamkiem jeżdżą deskorolkowcy. Zadałem im któregoś dnia pytanie, czy zwiedzali zamek. Odpowiedzieli, że to nie ich teren. A przecież chcemy by był on własnością wszystkich. Chcemy wyrabiać nawyki, otwierać muzea dla znacznie większej liczby ludzi – zapewnia prof. Andrzej Rottermund, dyrektor Zamku Królewskiego.
Prawdopodobnie w przyszłym roku wstęp do królewskich rezydencji również będzie darmowy.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.