Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Druga linia: harmonogram znów opóźniony

kmaj 29-03-2011, ostatnia aktualizacja 30-03-2011 22:58

Dopiero wczoraj Metro Warszawskie dostało pozwolenia na budowę dwóch z siedmiu stacji – Rondo Daszyńskiego i Nowy Świat

źródło: Życie Warszawy

Nad budową drugiej linii zbierają się czarne chmury. Wciąż brakuje pozwoleń dla pięciu stacji – Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński (wydaje je Urząd Wojewódzki) oraz Powiśle i Stadion (w gestii urzędu miasta).

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz miał wczoraj zaprezentować radnym z komisji infrastruktury ostateczną wersję harmonogramu budowy drugiej linii. Ku oburzeniu radnych w ostatniej chwili ratusz tę prezentację odwołał.

Wnioski o pozwolenie na budowę dla siedmiu stacji – Rondo ONZ, Świętokrzyska i Dworzec Wileński – Metro Warszawskie złożyło w grudniu i styczniu. Teoretycznie urzędnicy mają 65 dni na rozpatrzenie wniosków. Jak powiedziała nam rzeczniczka wojewody Ivetta Biały, wnioski zostały zwrócone do poprawki – „licznik" 65 dni został więc zatrzymany. Jak ustaliliśmy, wojewoda Jacek Kozłowski ma liczne zastrzeżenia do dokumentacji wykonanej przez włosko-tureckie konsorcjum Astaldi i Gulermak.

– Wyjaśniamy kolejne wątpliwości. Co czwartek dochodzi w tej sprawie do spotkań przedstawicieli miasta, wojewody, inwestora i wykonawcy – mówi rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko.

Prace przy budowie siedmiu stacji pod Świętokrzyską i Targową mają się rozkręcić latem. Termin jest coraz mniej realny. Wicedyrektor Andrzej Franków odmówił wczoraj podawania dat rozpoczęcia prac na pl. Wileńskim. Tymczasem UEFA chce, żeby to miejsce było przejezdne przed Euro 2012. Koszt budowy centralnego odcinka drugiej linii to 4,1 mld zł.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane