Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Symbol Warszawy na Euro 2012: płachta

Robert Biskupski 20-04-2011, ostatnia aktualizacja 21-04-2011 19:47

Warszawiacy wybiorą kolor, jaki ma mieć podczas Euro 2012 most Średnicowy. Ponieważ jednak nie da się go przemalować, miasto powiesi na nim płachtę z wizualizacją.

autor: Seweryn Sołtys
źródło: Fotorzepa

Pomysł zasłonięcia płachtą mostu Średnicowego wzbudził podczas wczorajszej podkomisji ds. Euro 2012 rady miasta najwięcej emocji. Chodzi o akcję marketingową, którą planuje Biuro Promocji Miasta.

Ratusz planuje zapytać warszawiaków, na jaki kolor pomalować most Średnicowy. Odpowiedzieć będą mogli na portalu społecznościowym Facebook, klikając przy wybranej przez siebie barwie przycisk „Lubię to”. – Most nie należy jednak do nas, tylko do PKP – mówiła dyrektor Biura Promocji Miasta Katarzyna Ratajczyk. – Jego remont planowany jest na 2015 r., a pomalować go się nie da. Powiesimy więc na nim  płachtę, na której będzie odwzorowany w wybranym kolorze.

Wyniki konkursu miałyby być znane 11 czerwca. Wtedy też  przy Średnicowym ma się odbyć muzyczno-świetlne widowisko z przejeżdżającymi parowozami. Radnym pomysł się nie spodobał.

– Miałem nadzieję, że przy okazji Euro 2012 będziemy zachęcać młodych ludzi do aktywności sportowej, a nie do klikania w „Lubię to” na Facebooku – mówił Maciej Maciejowski (PiS). – Poza tym skoro most nieciekawie wygląda i miasto powiesi na nim płachtę, to w taki sam sposób powinna być pokryta też połowa kamienic na Pradze – ironizował.

– Połowa to nie, planujemy pokryć płachtami tylko kilka – odparł całkiem serio dyrektor sekretariatu ds. Euro 2012 Andrzej Cudak. – Podpisaliśmy zobowiązanie, że udostępnimy sponsorom miejsce na reklamę.

Radni nie dali się jednak przekonać. – Markowanie siatką staje się symbolem tego, jak miasto przygotowało się do Euro – mówił Maciejowski.

Rajców interesowała też Strefa Fana na sto tysięcy osób, która stanie przed Pałacem Kultury i Nauki, a szczególnie to, co stanie się z barakiem, który postawiono tam na czas budowy metra. Okazało się, że on też prawdopodobnie zostanie przykryty.

Inne pomysły (m.in. Piknik Sportowy, iluminacja PKiN podczas  grudniowego losowania czy sylwester nawiązujący do mistrzostw) nie wzbudziły kontrowersji. Podobnie jak kwestia bezpieczeństwa podczas mistrzostw. Miasto poszerzyło sieć monitoringu, cały czas kupuje nowy sprzęt i sprawdza działania służb ratunkowych.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane