Landing page - czym jest i dlaczego warto ją mieć?
Marketing internetowy z każdym rokiem staje się coraz ważniejszym ogniwem w działaniach promocyjnych zarówno mniejszych, jak i większych przedsiębiorstw. Obecnie powoli odchodzi się od tradycyjnych kanałów reklamowych, dla których ciekawą alternatywą staje się aktywność w portalach społecznościowych czy na platformach e-commerce, jak również tworzenie skutecznych stron internetowych. Wśród nich można wyróżnić landing page’e charakteryzujące się specyficzną strukturą i przeznaczeniem. Zatem czym jest landing page i dlaczego warto w nią zainwestować?
Co to jest landing page?
Landing page, czyli strona docelowa, to nic innego jak rodzaj strony internetowej opartej na specjalnej strukturze, która wynika z jej docelowego przeznaczenia. Najczęściej jest nim zwrócenie uwagi użytkownika na nowy produkt lub usługę, co w konsekwencji ma doprowadzić do podjęcia decyzji o jego zakupie. Landing page’e coraz chętniej wykorzystywane są przez przedsiębiorców czy niezależnych twórców internetowych, czemu trudno się dziwić. Zaprojektowanie skutecznej strony docelowej pozwala wyraźnie zwiększyć zainteresowanie danym produktem czy usługą, a do tego pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, co często ma swoje odzwierciedlenie w zyskach.
Landing page i jej zastosowanie
W jakich przypadkach stworzenie strony docelowej ma największe szanse powodzenia? Landing page’e okazują się bardzo przydatnym narzędziem w kampaniach marketingowych, których działania skierowane są na promowanie nowych pozycji w ofercie firmy lub takich, które przeszły modyfikacje konieczne do zoptymalizowania ich funkcjonalności. Strony docelowe często wykorzystywane są m.in do reklamowania e-booków, webinarów i innych usług dostępnych za pośrednictwem urządzeń mobilnych.
Co ważne, landing page może też pełnić rolę tzw. „lead magnet”. Co to takiego? W telegraficznym skrócie – sprzedawca oferuje darmowe materiały w formie e-booków, kodów rabatowych czy e-biletów na wydarzenia online. To wszystko w zamian za wypełnienie formularza kontaktowego, gdzie najczęściej wystarczy zostawić swój adres e-mail. Jest to prosty zabieg pozwalający na przekonwertowanie listy mailingowej na klientów, a co za tym idzie, wygenerowanie większych obrotów.
Skuteczna landing page – najważniejsze cechy
Inwestycja w landing page przynosi wymierne korzyści tylko w sytuacji, gdy zostanie prawidłowo zaprojektowana. Na skuteczną stronę docelową powinny składać się takie elementy jak:
- chwytliwy nagłówek,
- wysokiej jakości zdjęcia i oryginalna grafika,
- prosty interfejs,
- widoczny button,
- panel z zaletami produktu.
Koszty stworzenia strony docelowej wcale nie muszą być wysokie, zwłaszcza jeśli korzystamy z łatwo-dostępnych narzędzi online. Landing page cena najczęściej zależy od wykupionego planu subskrypcji, które różnią się w zależności od wachlarza dostępnych funkcji.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.