Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trampas na Młynarskiej tylko w jedną stronę

Konrad Majszyk 08-06-2009, ostatnia aktualizacja 09-06-2009 22:26

Jeszcze w czerwcu ma zostać otwarty pas tylko dla tramwajów na ulicy Młynarskiej w stronę centrum. W kierunku Bemowa tramwaje nadal będą stały w korku.

autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa

Wzdłuż Młynarskiej i Obozowej widać już nowe tory i jezdnie. Dzisiaj prace koncentrują się na skrzyżowaniu ul. Górczewskiej, Leszno i Młynarskiej. Według rzecznika miejskiego koordynatora remontów Tomasza Kunerta, Młynarska i Obozowa zostaną otwarte ok. 20 czerwca.

Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Leszek Ruta mówił w ubiegłym roku o pasach wyłącznie dla tramwajów na Młynarskiej w obu kierunkach. Teraz dzielą je z samochodami, co kończy się wielkim korkiem dla wszystkich. Biuro Drogownictwa i Komunikacji Mieczysława Reksnisa zleciło nawet opracowanie koncepcji komunikacyjnych. Co z tego wyszło?

– Na wyznaczenie pasa tylko dla tramwajów w obu kierunkach nie ma miejsca. Projekt przewiduje więc ułatwienia na torach tylko w drodze do centrum – mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Trampas w jedną stronę to rozczarowanie dla pasażerów. Przed rozpoczęciem remontu pokonanie krótkiego odcinka między ul. Płocką i Górczewską zajmowało warszawiakom w czasie porannego szczytu ponad 20 minut. Teraz będzie szybciej, ale w drodze do domu mieszkańcy Bemowa i tak utkną w korku.

Z jazdą do centrum tramwajem też może być ciężko. Torowisko do centrum jest oddzielone od jezdni krawężnikiem o wysokości zaledwie kilku milimetrów.

Czy warszawscy kierowcy będą go respektowali? Urzędnicy nie chcą się na razie w tej sprawie wypowiadać.

Tramwaje Warszawskie przebudowują ul. Młynarską i Obozową od marca. Inwestycja została skoordynowana z modernizacją Trasy W-Z za 125 mln zł: od Pedetu na Woli, do ul. Targowej na Pradze-Północ. W ramach inwestycji powstaną też nowe wiaty przystankowe, wymienione zostaną instalacje wodociągowa i gazowa.

Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji proponowało w ubiegłym roku ratuszowi, by ul. Młynarską w ogóle na stałe zamknąć dla samochodów – dla maksymalnego uprzywilejowania komunikacji miejskiej.

Inżynier ruchu Janusz Galas nie chciał jednak kierować ruchu samochodowego obok szpitala przy ul. Płockiej. Ratusz zdecydował się na kompromis, który miał pogodzić pasażerów i kierowców.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane