Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Podpórka wiaduktu przy placu Zawiszy

Konrad Majszyk 11-02-2010, ostatnia aktualizacja 12-02-2010 16:41

Przebudowa ul. Towarowej przy stacji PKP Ochota odwołana. Żeby wiadukt nie runął na tory, tramwajarze usuną stąd przystanki

autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa
autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa

Z powodu złego stanu technicznego od 2002 roku wiadukt drogowy na ul. Towarowej – tuż obok pl. Zawiszy – widnieje na liście obiektów do przebudowy. W październiku zeszłego roku Zarząd Dróg Miejskich obiecywał, że w 2010 roku dojdzie tu m.in. do wymiany izolacji, jezdni i chodników. Plany się jednak zmieniły.

W związku z budową drugiej linii metra ratusz planuje wielkie badanie zachowań pasażerów. Oto pytanie ankietowe: czym Pani/Pan aktualnie jedzie? Do wyboru będą odpowiedzi: A/ autobusem B/tramwajem C/czosnkiem - pisze Konrad Majszyk na swoim blogu.

– Przez najbliższe trzy lata nie możemy wstrzymać ruchu na Towarowej. Tędy zostanie skierowany objazd podczas budowy drugiej linii metra – mówi rzeczniczka ZDM Urszula Nelken. Ratusz planuje utworzenie tymczasowego skrętu z Towarowej w Kolejową – do omijania budowy stacji Rondo Daszyńskiego. Stąd najnowsza decyzja o tymczasowym podparciu obiektu dodatkowymi filarami, które zostaną ustawione między torami linii średnicowej.

Zarząd Transportu Miejskiego usunie też z wiaduktu przystanki tramwajów linii 1, 8, 22 i 24. To z kolei próba przedłużenia żywotności drogowej ruiny. Z drogowych ekspertyz wynika, że na wiadukcie nie powinny się zatrzymywać 40-tonowe tramwaje.

– Przystanki zostaną przeniesione w stronę ul. Srebrnej, za dzisiejszą zawrotkę dla samochodów – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.

Jest jednak problem: tramwaje i tak będą tam stały, bo wymusza to system sterowania ruchem. Na skręt z Towarowej w stronę Dw. Centralnego jest tylko siedem sekund. Gdyby modernizacja wiaduktu doszła do skutku, dla tramwajów powstałby dodatkowy tor do skrętu w lewo.

W ciągu ostatnich lat ZDM przeprowadził już w sprawie Towarowej cztery przetargi, do których nikt się nie zgłosił. Na piąty zabrakło czasu. ZDM zapowiada modernizację wiaduktu „po 2013 roku”.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane