Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przetargi na 51 pociągów

Konrad Majszyk 04-05-2010, ostatnia aktualizacja 05-05-2010 14:55

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na 35 pociągów do obsługi pierwszej i drugiej linii metra. Czarne chmury zbierają się za to nad przetargiem na 16 pociągów dla Kolei Mazowieckich.

autor: Pasterski Radosław
źródło: Fotorzepa

Każdy z pociągów metra będzie zabierał 1424 osoby, w tym 230 będzie miało miejsca siedzące. Pociągi będą jednoprzestrzenne (podczas jazdy da się przejść z jednego końca na drugi).

Dlaczego akurat 35 pociągów? Do obsługi centralnego odcinka drugiej linii posłuży 20 składów. Kolejnych 12 zostanie skierowanych na linię pierwszą, na której ma wzrosnąć ruch po otwarciu drugiej. Trzy pozostałe pociągi będą w rezerwie na wypadek awarii i przeglądów.

Szacowany koszt to ponad 1 mld zł. Dostawy mają się skończyć w 2013 r. Cena stanowi tylko 50 proc. kryterium oceny ofert. Pozostałe wytyczne to zużycie energii, koszty utrzymania, rozwiązania ekologiczne i wydłużenie gwarancji na tabor.

Zwrot akcji nastąpił w unieważnionym przez Koleje Mazowieckie przetargu na 16 pociągów. Krajowa Izba Odwoławcza uznała odwołanie firmy Stadler, która złożyła najniższą ofertę. Zamiast podpisać z nią umowę, przewoźnik odwołał się jednak do sądu. Wczoraj portal Rynek Kolejowy ujawnił, że w myśl nowych przepisów Koleje Mazowieckie muszą zapłacić 5 mln zł opłaty sądowej. Ryzykują pieniądze podatników. Jeśli przegrają, pieniądze przepadną.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane