Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Obwodnica z Konotopy do lotniska

Konrad Majszyk 30-06-2010, ostatnia aktualizacja 01-07-2010 13:36

Wojewoda Jacek Kozłowski wyda dziś pozwolenie na budowę południowej obwodnicy Warszawy między Konotopą koło Piastowa a lotniskiem Chopina.

autor: Bartek Sadowski
źródło: Fotorzepa

Dzięki tej 10,5-kilometrowej drodze kierowcy jadący autostradą A2 od strony Łodzi mają dotrzeć do lotniska, a stąd do ul. Puławskiej.

Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, wzdłuż tej trasy powstaną trzy bezkolizyjne węzły drogowe: Al. Jerozolimskie, Opacz (u zbiegu z planowaną trasą Salomea – Wolica, czyli wylotówką na Katowice) oraz al. Krakowska.

W ramach inwestycji za 908 mln zł powstaną dwie bezkolizyjne jezdnie po trzy pasy ruchu, tunel kolejowy, 13 wiaduktów, dwie kładki dla pieszych i 18 km ekranów akustycznych. Wykonawcą jest niemiecko-polskie konsorcjum firm Bilfinger Berger, Mosty-Łódź i Intercor.

Jak obiecuje Ministerstwo Infrastruktury, trasa musi być „przejezdna“ podczas Euro 2012. Wszystkie prace mają się skończyć trzy miesiące później. Według GDDKiA, trasa nie urwie się na Puławskiej. Dalszy odcinek południowej obwodnicy – przez Ursynów (w tunelu), Wilanów i Wawer – ma powstać do 2016 roku.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane