Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Służewiec odcięty na amen

kmaj 25-07-2010, ostatnia aktualizacja 26-07-2010 13:39

Drogowcy zamkną w poniedziałek wieczorem wiadukt łączący ul. Hynka i Łopuszańską nad al. Krakowską.

Utrudnienia mają zacząć się w poniedziałek o godz. 21. Potrwają aż do końca sierpnia. Wiadukt zostanie wyłączony w obu kierunkach.

Jak przekroczyć al. Krakowską? Trzeba będzie skorzystać z jezdni pod wiaduktem, gdzie drogowcy wyznaczą po dwa pasy w każdą stronę. Kierowcy niestety staną w korkach, bo będą musieli czekać na światłach.

Na wiadukcie wymieniona zostanie izolacja i nawierzchnia. To zaskakujące, bo wiadukt na Łopuszańskiej powinien wytrzymać bez remontu znacznie dłużej. Został otwarty w 1993 roku.

– Izolacja została ułożona 17 lat temu w sposób niewłaściwy – mówi rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj. – Dzisiaj przepuszcza wodę, powodując degradację konstrukcji. Nad al. Krakowską dochodzi do naprężenia, pękania i wykruszania nawierzchni.

Naprawa wiaduktu będzie kosztowała 2,5 mln zł – tyle ratusz zapłaci firmie Mosty Warszawa. Podatnicy poniosą te koszty z powodu budowlanej fuszerki.

Wiadukt nad al. Krakowską to element tzw. obwodnicy centrum. To główny dojazd od strony Bemowa, Włoch i Ursusa dla kilkudziesięciu tysięcy „białych kołnierzyków“ do biurowców na tzw. Służewcu Przemysłowym. Dla nich to już kolejne tego lata utrudnienie w drodze do pracy. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przebudowuje jednocześnie skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską, a także ul. Cybernetyki. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamknęła zaś pętlę tramwajową Służewiec.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane