Zawijas w Al. Jerozolimskich
Ciężarówki mają zakaz jazdy Al. Jerozolimskimi od strony Pruszkowa w kierunku Blue City. Kierowcy muszą kręcić „łamańce” pod wiaduktem WKD na Łopuszańskiej
W nocy z wtorku na środę drogowcy ustawili rusztowania, pod którymi nie mieszczą się pojazdy wyższe niż 3,5 metra. Powód – budowa wiaduktów łączących Al. Jerozolimskie z Łopuszańską. Utrudnienia dotkną tylko jadących do centrum, ale w ich wyniku jeszcze bardziej zakorkuje się Łopuszańska.
Kręcenie na Łopuszańskiej
Jak przejechać z Pruszkowa w stronę ronda Zesłańców Syberyjskich? Kierowcy ciężarówek muszą skręcić w prawo w Łopuszańską w kierunku Hynka, a już po chwili zrobić „zawijas” pod wiaduktem nad torami linii WKD. I tak wracają na zakorkowaną Łopuszańską, ale w kierunku Al. Jerozolimskich.
– Taka organizacja ruchu potrwa do marca przyszłego roku – mówi rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Małgorzata Gajewska. – Kierowcom nie będzie pewnie łatwo, ale to jedyny sposób wyznaczenia objazdów – twierdzi.
Dodatkowe utrudnienie: kierowcy wciąż muszą omijać środek skrzyżowania Al. Jerozolimskich, Łopuszańskiej i Kleszczowej po tymczasowych jezdniach w kształcie 300-metrowego cygara.
W tym czasie robotnicy budują 230-metrowy tunel dla Al. Jerozolimskich, czyli tzw. wannę. Jak twierdzi wykonawca, deszczowa pogoda nie stanowi dla nich wielkiej przeszkody. Drogowcy wypompowują wodę i budują tzw. ścianki szczelne.
W tym miesiącu drogowcy planują kończyć betonowanie estakady prowadzącej z Pruszkowa w stronę al. Krakowskiej. Jeśli dopisze pogoda, przed nadejściem zimy chcą zabetonować równoległy wiadukt w przeciwną stronę.
Gęsta plątanina jezdni
Trzypoziomowy węzeł Łopuszańska będzie miał 15 metrów wysokości. Oprócz drogowej wanny na poziomie „-1” i ronda na poziomie „zero” powstaną też dwie 200-metrowe estakady. Jedna z nich będzie nietypowa, bo posłuży do skrętu w prawo. Inwestycja będzie kosztowała 160 mln zł.
Do tego węzła ma zostać podłączona budowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad trasa Salomea – Wolica, czyli pierwszy odcinek nowej wylotówki na Kraków, które połączy Al. Jerozolimskie z południową obwodnicą Warszawy. GDDKiA obiecuje, że stanie się to w 2012 roku.
Teoretycznie wtedy ma być też gotowy pierwszy odcinek ul. Nowolazurowej między Al. Jerozolimskimi (tuż obok węzła Łopuszańska) i Chrościckiego w Ursusie, skąd kierowcy mają jeździć przez ul. Szamoty, Posag 7 Panien i wiaduktem na Gierdziejewskiego do Połczyńskiej.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.