Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Zaostrza się walka o 35 pociągów metra

Konrad Majszyk 24-09-2010, ostatnia aktualizacja 26-09-2010 21:26

Dostawcę 210 wagonów dla Metra Warszawskiego poznamy na przełomie września i października. Firmy kuszą uruchomieniem produkcji w Polsce.

autor: Dariusz Majgier
źródło: Fotorzepa

To największy zakup w historii warszawskiej podziemnej kolejki. Składy posłużą przede wszystkim do obsługi drugiej linii metra między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim, ale też pierwszej nitki z Kabat do Młocin, na której od 2013 roku ruch ma lawinowo wzrosnąć.

 – Komisja przetargowa przygotowała już wstępny raport – mówi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

– Do trzech oferentów zostały wysłane pytania z prośbą o uszczegółowienie. Na odpowiedzi mają czas do poniedziałku – wyjaśnia.

Później komisja przetargowa zbierze się po raz kolejny. Jeżeli nie będzie dalszych pytań, wskaże zwycięzcę. Według prezesa Lejka, może się to stać na przełomie września i października.

Ceny wahają się od 982 mln zł do 1 mld 108 mln zł. W kryteriach przetargowych cena stanowi jednak 50 proc., natomiast zużycie energii elektrycznej i koszty utrzymania po 20 proc., a kryteria ekologiczne i wydłużenie gwarancji – łącznie 10 proc.

Producenci używają argumentów o umieszczeniu produkcji w Polsce i stymulowaniu w ten sposób naszej gospodarki. Prezes Skoda Polska Wojciech Grzonka zapowiedział w tym tygodniu, że w przypadku wygranej „część produkcji” zostanie uruchomiona w Polsce. Hiszpański CAF obiecuje finalny montaż na Mazowszu. Niemcy z Siemensa stworzyli w konsorcjum z polską firmą Newag Nowy Sącz, której zapowiedzieli powierzenie 30 – 40 proc. tego zlecenia.

Pierwsza dostawa wagonów dla Warszawy ma nastąpić w czwartym kwartale 2012 roku, a ostatnia – rok później.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane