Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Autostrada „przejezdna”, obwodnica bezpłatna

Konrad Majszyk 14-10-2010, ostatnia aktualizacja 15-10-2010 13:26

Wojewoda podpisał w czwartek ostatnie z pozwoleń na budowę autostrady A-2. W październiku prace mają trwać na całym 91-kilometrowym odcinku między Łodzią a Warszawą.

autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa

Dokument dotyczy tzw. odcinka C1 w rejonie Wiskitek – to fragment autostrady A-2 najbliżej granicy z województwem łódzkim. Już na tym etapie mamy jednak poślizg. Wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski zapowiadał, że wszystkie pozwolenia na budowę zostaną wydane we wrześniu.

Autostrada z Łodzi do Warszawy nie zostanie ukończona na Euro 2012. Wykonawcy zobowiązali się, że w maju 2012 roku „przejezdne” będą po dwa pasy ruchu. Potem prace wykończeniowe będą jeszcze trwały minimum przez trzy miesiące. Czy się uda? Te plany może storpedować np. sroga zima.

– Żaden wykonawca nie zwątpił dotychczas w możliwość dotrzymania terminów zapisanych w umowach. Autostrada A-2 do Warszawy będzie przejezdna w maju 2012 roku – odpowiada minister infrastruktury Cezary Grabarczyk.

Minister Grabarczyk zdementował informacje, że przejazd obwodnicą, która rozprowadzi ruch z autostrady A-2 po Warszawie, będzie płatny. Trasy S-8 przez Bemowo i S-2 przez Włochy mają charakter dróg ekspresowych, więc nie są objęte krytykowanymi przepisami o płatności na obwodnicach autostradowych.

Łączny koszt budowy autostrady Łódź-Warszawa to 3,2 mld zł. Przetargów było pięć, wykonawców jest czterech. Trasa będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu ze Strykowa do Pruszkowa i dwie jezdnie po cztery pasy z Pruszkowa do Konotopy. Tam nastąpi połączenie z obwodnicą ekspresową Warszawy. Jeśli dobrze pójdzie, ta ostatnia powstanie na Euro 2012 w połowie (bez części przez Ursynów i Wesołą).

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane