Trasa S8 zamknięta, ale auta i tak jeżdżą
Po cichu i bez fety – tak ma dziś zostać otwarta najdroższa trasa w Polsce. Kierowcy mają już dość trwających ponad miesiąc odbiorów. Jeżdżą w obie strony ekspresówką S8 nielegalnie.
Odbiory na trasie S8 się przeciągają. Jak nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze – mówi Robert Chwiałkowski ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. – Trasa S8 jest najdroższa w Polsce, a gwarancja wynosi tylko dwa lata. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad obawia się powtórki z trasy S7 Białobrzegi – Jedlińsk, gdzie nawierzchnia popękała już po roku. Stara się więc o wydłużenie gwarancji.
„Malowanie trawy”
Jak wyglądały wczorajsze dziwne odbiory na S8, które zakończyły się fiaskiem? Komisja dopuszczenia do ruchu zaczęła prace o godz. 9 na węźle Prymasa Tysiąclecia. W tym czasie na węźle w Morach – z drugiej strony – trwały gorączkowe prace porządkowe, które nasi internauci nazwali „malowaniem trawy na zielono”.
Specjaliści tego nie widzieli. W tym czasie byli prawie dziewięć kilometrów dalej, przemieszczając się w blasku kamer telewizyjnych w kilkunastu autach przez Bemowo w kierunku Konotopy. Prace w terenie trwały do godz. 13. Potem przenieśli się do budynków konsorcjum przy Połczyńskiej. Skończyli przed godz. 17.
W tym czasie ciekawscy korzystali z trasy. Na portalu YouTube pojawiły się już filmy z przejazdów drogą S8 – gotową, zamkniętą i znaną w całej Polsce za sprawą fuszerek wytkniętych przez GDDKiA. – Droga jest równiutka. Wrażenia z jazdy pierwszorzędne. Usterki? Słyszałem o tym, ale gołym okiem trudno je wychwycić. To zadanie dla nadzoru budowlanego – opisuje Piotr, który zadzwonił do naszej redakcji.
Czytaj więcej na blogu Blok, czyli blog o komunikacji
Już w październiku pisaliśmy, że auta korzystają z odcinka między Połczyńską i Warszawską, żeby ominąć korek na wylotówce na Poznań.
Na S8 fety nie będzie
– Tamten odcinek był gotowy już parę miesięcy temu. Gdyby został otwarty przed wyborami, kwestię usterek zamieciono by pod dywan – twierdzi Robert Chwiałkowski. – Teraz przecinania wstęgi i fety nie będzie. Głupio otwierać drogę, która została okrzyknięta bublem – przypomina.
Z listy usterek przedstawionych wykonawcy przez GDDKiA naprawić będzie trudno tę dotyczącą niskiej jakości asfaltu. Dyrektor GDDKiA Lech Witecki przyznał wczoraj, że celem drogowców jest wydłużenie gwarancji na nawierzchnię z dwóch lat do pięciu. Czy to jest przyczyna specjalistycznych badań jakości nawierzchni, których wcześniej rządowi drogowcy na taką skalę nie robili nigdzie w Polsce? GDDKiA nie chce się w tej sprawie wypowiadać. Według rzecznika drogowców Marcina Hadaja, rozmowy w sprawie gwarancji mogą potrwać jeszcze kilka tygodni.
S8 to pierwszy element obwodnicy ekspresowej. Trwa budowa trzech kolejnych, które mają być gotowe na Euro 2012: Trasy Toruńskiej Modlińska – Marki, trasy S2 z Konotopy do Lotniska Chopina i tzw. elki między Marynarską, lotniskiem i Puławską. Budowa kolejnych jest zagrożona.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.