Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Z buspasa na wąski most

Konrad Majszyk 03-02-2011, ostatnia aktualizacja 04-02-2011 15:14

Zwężony most Łazienkowski, przytkana Łopuszańska, zamknięta Świętokrzyska – to „atrakcje“ dla warszawiaków na ten rok.

To „inwestycyjne oczko, czyli nasz subiektywny ranking. Miejski koordynator remontów  Wiesław Witek uzgadniał 1.834 inwestycje planowane w 2011 roku. Z tej liczby wytypowaliśmy te – naszym zdaniem – największe i najbardziej uciążliwe.    METRO:  1. budowa drugiej linii pod ul. Prostą, Świętokrzyską i Targową.   DROGOWE:  2. remont dylatacji mostu Łazienkowskiego  3. remonty wiaduktów  na Traktorzystów nad Cierlicką  4. remont wiaduktu nad linią WKD na Łopuszańskiej  5. budowa węzła Al. Jerozolimskie – Łopuszańska  6. przebudowa  Trasy Toruńskiej  (Jagiellońska – Marki)  7. południowa obwodnica (Konotopa  – Puławską z odnogą do Marynarskiej)  8. Nowolazurowa (Al. Jerozolimskie – Chrościckiego)  9. budowa trasy Salomea – Wolica  10.budowa Trasy Mostu Północnego  (Młociny – Wisłostrada – Modlińska)   11. obudowa wiaduktu na Andersa   TRAMWAJOWE:  12. przebudowa torów na Targowej  i Zielenieckiej obok Stadionu Narodowego 13. budowa torów na Jagiellońskiej od al. Solidarność do pętli Zoo przy Rtauszowej 14. wymiana rozjazdów u zbiegu al. Niepodległości i Nowowiejskiej  15. remont  torów na Marszałkowskiej  (pl. Zbawiciela  – rondo Dmowskiego)  16. remont torów na Nowowiejskiej (pl. Zbawiciela – pl. Politechniki)  17. remont torów na Mickiewicza i Zajączka  (pl. Wilsona – ul. Andersa)  18. wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu Wołoskiej i Woronicza  19. budowa torów tramwajowych na ul. Powstańców Śląskich (Górczewska  – Radiowa)  20. linia tramwajowa na ul. Dywizjonu 303  i Kaliskiego na Boernerowo 21. linia tramwajowa z mostu Północnego  na Tarchomin
źródło: Życie Warszawy
To „inwestycyjne oczko, czyli nasz subiektywny ranking. Miejski koordynator remontów Wiesław Witek uzgadniał 1.834 inwestycje planowane w 2011 roku. Z tej liczby wytypowaliśmy te – naszym zdaniem – największe i najbardziej uciążliwe. METRO: 1. budowa drugiej linii pod ul. Prostą, Świętokrzyską i Targową. DROGOWE: 2. remont dylatacji mostu Łazienkowskiego 3. remonty wiaduktów na Traktorzystów nad Cierlicką 4. remont wiaduktu nad linią WKD na Łopuszańskiej 5. budowa węzła Al. Jerozolimskie – Łopuszańska 6. przebudowa Trasy Toruńskiej (Jagiellońska – Marki) 7. południowa obwodnica (Konotopa – Puławską z odnogą do Marynarskiej) 8. Nowolazurowa (Al. Jerozolimskie – Chrościckiego) 9. budowa trasy Salomea – Wolica 10.budowa Trasy Mostu Północnego (Młociny – Wisłostrada – Modlińska) 11. obudowa wiaduktu na Andersa TRAMWAJOWE: 12. przebudowa torów na Targowej i Zielenieckiej obok Stadionu Narodowego 13. budowa torów na Jagiellońskiej od al. Solidarność do pętli Zoo przy Rtauszowej 14. wymiana rozjazdów u zbiegu al. Niepodległości i Nowowiejskiej 15. remont torów na Marszałkowskiej (pl. Zbawiciela – rondo Dmowskiego) 16. remont torów na Nowowiejskiej (pl. Zbawiciela – pl. Politechniki) 17. remont torów na Mickiewicza i Zajączka (pl. Wilsona – ul. Andersa) 18. wymiana rozjazdów na skrzyżowaniu Wołoskiej i Woronicza 19. budowa torów tramwajowych na ul. Powstańców Śląskich (Górczewska – Radiowa) 20. linia tramwajowa na ul. Dywizjonu 303 i Kaliskiego na Boernerowo 21. linia tramwajowa z mostu Północnego na Tarchomin

Priorytetem inwestycyjnym jest budowa metra między rondem Daszyńskiego i Dw. Wileńskim, ale to nie wszystko – mówi koordynator remontów Wiesław Witek. – Zgrupowaliśmy 1834 inwestycje w 27 wielkich obszarów koordynacyjnych – wyjaśnia.

Latem Zarząd Dróg Miejskich planuje remont dylatacji na moście Łazienkowskim. Ratusz rozważa dwa scenariusze: całkowite zamknięcie mostu, które trwałoby miesiąc, albo – bardziej prawdopodobne – zwężenie z trzech do dwóch pasów w każdą stronę na dwa miesiące.

W tym czasie drogowcy mają zamykać „połówkami“ wiadukt na Łopuszańskiej nad WKD. Powód – wymiana izolacji. Prace zbiegną się w czasie z końcówką budowy węzła u zbiegu Łopuszańskiej z Kleszczową.

Drogowcy zapowiadają też przełożony z ubiegłego roku remont wiaduktów na ul. Traktorzystów w Ursusie. Do tego dodać trzeba frezowanie 67 ulic, m.in. Połczyńskiej, Okopowej, Ostrobramskiej i al. Prymasa.

Tramwaje Warszawskie rozpisały co do dnia ambitny, ale mało realny plan inwestycyjny. W tym roku obiecują wymienić według standardu z Trasy W-Z tory na Nowowiejskiej, między placami Zbawiciela i Politechniki. Prace muszą być skoordynowane z wymianą rozjazdów na skrzyżowaniu al. Niepodległości z Nowowiejską, która została przerwana w połowie ub. roku. Tędy poprowadzi tramwajowy objazd od strony Mokotowa po zamknięciu Marszałkowskiej w związku z budową stacji metra Świętokrzyska.

Udajmy się na drugą stronę Wisły, gdzie z powodu budowy stacji metra Dw. Wileński koordynacja robót jest arcyważna. Tramwajarze obiecują wyremontować trasę wzdłuż Targowej i Zielenieckiej obok Stadionu Narodowego (zadanie podzielili na siedem etapów) i zbudować skręt z al. Solidarności w Jagiellońską, który pozwoli ominąć budowę metra.

Ratusz obiecuje, że w tym roku skończą się budowy: węzła Łopuszańska, wiaduktów na Andersa i mostu Północnego. Dwie ostatnie inwestycje mają po kilka miesięcy opóźnienia.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane