Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kompleksowa informacja niekolejowa

Piotr Szymaniak 21-06-2011, ostatnia aktualizacja 21-06-2011 20:42

Na Dworcu Centralnym, działa już Service Point. W punkcie można uzyskać informacje o wszystkim, z wyjątkiem ruchu pociągów.

autor: Guz Rafał
źródło: Fotorzepa

Service Point mieści się w szklanym pawilonie w hali głównej, tuż obok wyjścia na pętlę autobusową przy Złotych Tarasach. Działają tam Warszawska Informacja Turystyczna, Zarząd Transportu Miejskiego, wypożyczalnia samochodów Express i Dworzec Polski.

– Podróżni otrzymają pomoc w kwestii poruszania się po dworcu, czyli gdzie znaleźć najbliższy bankomat, którędy trafić na perony, do toalet czy restauracji, co jest szczególnie istotne podczas trwającego remontu dworca – mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP. – Poza tym można tam uzyskać informacje na temat atrakcji turystycznych, kursowania komunikacji miejskiej, wynająć samochód, zamówić taksówkę czy miejsce w hotelu – dodaje rzecznik.

Jedyne, czego podróżny w Service Pont się nie dowie, to jak kursują pociągi. W rezultacie – pomimo tablicy mówiącej o tym, że informacja kolejowa jest w innym miejscu – głównym zajęciem pracowników punktu jest odsyłanie właśnie do niej.

Dlaczego nie zdecydowano się na uruchomienie jej w nowym pawilonie? – Chodziło o rozdzielenie funkcji. Informacja kolejowa jest w trzech innych miejscach hali głównej – tłumaczy rzecznik.  – Gdybyśmy zainstalowali ją jeszcze tam, wówczas o wiele trudniej byłoby uzyskać informacje o mieście, atrakcjach turystycznych, itp.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane