Trasa S2 zakorkuje aleję Krakowską
W związku z budową estakad południowej obwodnicy drogowcy szykują się do zwężania w lipcu al. Krakowskiej. Korki murowane.
Długi, 10,4-kilometrowy odcinek trasy S2 z Konotopy do lotniska Okęcie i Puławskiej powstaje w bólach. Inwestycja ma około roku opóźnienia, w projektach są błędy, a w miejscu przyszłych jezdni stoją domy, w których mieszkają ludzie.
Na dodatek szykują się spore utrudnienia w ruchu w związku z inwestycją. Budowa trasy S2 doszła z dwóch stron do al. Krakowskiej, czyli najbardziej zakorkowanej wylotówki z Warszawy. Nad Krakowską trzeba przerzucić wiadukt. Aby to zrobić, należy wprowadzić tam ciężki sprzęt, a to z kolei wymusi zmianę organizacji ruchu.
W pasie dzielącym dotychczasowe jezdnie powstaną tymczasowe pasy ruchu.
– Zmiany w al. Krakowskiej zostaną wprowadzone w lipcu. Projekty organizacji ruchu są w trakcie zatwierdzania – mówi rzeczniczka mazowieckiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska.
Jak się dowiedzieliśmy, miejski inżynier ruchu Janusz Galas postawił GDDKiA budującej trasę S2 warunek: na wylotówkach muszą zostać po dwa razy dwa pasy w każdą stronę.
Zmiany będą trwały co najmniej kilka tygodni. Oznacza to, że kierowcy będą mieli po jednym pasie mniej (teraz są trzy pasy). Na wiecznie zakorkowanej Krakowskiej zatory będą jeszcze większe.
Nabiera tempa przejmowanie działek pod budowę trasy S2. 21 czerwca egzekutor wyprowadził siłą mieszkańców domu w Opaczy, który blokował budowę. 60-letnia właścicielka z konkubentem odrzucili wszystkie wyceny przedstawione przez rzeczoznawcę, odmawiając wyprowadzki. Podczas eksmisji właścicielka domu zasłabła. Pogotowie zabrało ją do szpitala.
Jak ustaliliśmy, na lipiec GDDKiA i urząd wojewódzki planują egzekucję bloku komunalnego przy ul. Emaliowej, gdzie zostały jeszcze cztery z 24 rodzin. W sierpniu to samo stanie się w domu przy Foliałowej.
Trasa S2 między Konotopą a lotniskiem posłuży jako część południowej obwodnicy Warszawy. Powstaną dwie bezkolizyjne jezdnie – po trzy pasy ruchu każda – z czterometrowym pasem dzielącym i dwuipółmetrowymi pasami awaryjnymi. Wzdłuż trasy będą ekrany akustyczne o łącznej długości 17,9 km. Na potrzeby tej budowy urzędnicy wykupili albo przejęli za odszkodowaniem 1045 działek. Koszt całej inwestycji przekracza 908 mln zł.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.