Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Po otwarciu Północnego most Grota do remontu

Konrad Majszyk 17-11-2011, ostatnia aktualizacja 17-11-2011 12:43

Latem 2012 r. ruszy remont mostu Grota-Roweckiego. Kierowców czekają dwa lata zwężeń na najruchliwszym moście w Polsce.

Most Grota to najruchliwszy most w Polsce
autor: Radek Pasterski
źródło: Fotorzepa
Most Grota to najruchliwszy most w Polsce

Ministerstwo Finansów zarezerwowało wczoraj pieniądze na przebudowę kolejnego odcinka drogi krajowej S8. Chodzi o Trasę AK między ul. Powązkowską i Modlińską (wraz z mostem Grota-Roweckiego). Według kosztorysów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na przebudowę tego odcinka trzeba ponad 1 mld zł.

– Mamy gotową dokumentację projektową i pozwolenie na budowę. W tym roku ogłosimy dwustopniowy  przetarg na wykonawcę – mówi rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA Małgorzata Tarnowska. – Przebudowa Trasy AK powinna ruszyć w lipcu albo sierpniu przyszłego roku – zapowiada.

Dyrekcja wstrzyma się z robotami powodującymi utrudnienia do zakończenia ostatniego meczu Euro 2012. Prace rozpoczną się też dopiero po otwarciu Trasy Mostu Północnego między Wisłostradą i Modlińską (władze Warszawy zapowiadają je na wiosnę przyszłego roku), a także po zakończeniu przebudowy Trasy Toruńskiej od Modlińskiej do Marek. Ta ostatnia ma być „przejezdna" w kwietniu 2012 r.

Remont Trasy AK z mostem Grota potrwa dwa lata. Inwestor spodziewa się dużych korków. Trasa AK to najruchliwszy odcinek drogi w Polsce, którym przejeżdża dziennie ok. 150 tys. aut. Szczegóły organizacji ruchu nie zostały jeszcze ustalone z miejskim inżynierem Januszem Galasem. Według założeń inwestora, wykonawca będzie zamykał most „połówkami". Kierowcy mają być kierowani na most Północny.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane