Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Stacja Rondo Daszyńskiego pod dachem, a tarcze TBM „w lesie”

Konrad Majszyk 26-11-2011, ostatnia aktualizacja 26-11-2011 13:30

Budowniczowie stacji Rondo Daszyńskiego przykryli ją betonowym stropem o długości prawie 100 metrów.

autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

W piątek sprowadzili  dziennikarzy 10 metrów pod ziemię – na poziom przyszłej antresoli nad peronami. Tu pracują koparki, które muszą wybrać 78 tys. metrów sześc. ziemi. Trwają prace przy betonowaniu położonej za stacją 300-metrowej komory do zawracania pociągów, która ciągnie się aż do ul. Karolkowej.

Komora stacji będzie pełnić rolę tzw. szybu startowego dla dwóch 615-tonowych tarcz TBM, które będą drążyły tunele pod ul. Prostą i Świętokrzyską. Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk obiecywał, że pierwsza wystartuje w tym roku. Kierownik kontraktu Francesco Scaglione z konsorcjum AGP Metro podaje nową datę: kwiecień 2012 r. Powód: problemy z przeniesieniem kabla należącego do RWE.

Dla budowy wykonawca  sfinansował studentom Politechniki Warszawskiej kurs prac z tarczami TBM. W ten weekend inna tarcza TBM przebije się pod Wisłą do oczyszczalni ścieków Czajka.

 

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane