Finisz metra na Powiślu
Na stacji Centrum Nauki Kopernik trwa wyścig z czasem. Pociąg przejechał już cała trasę.
Prace na tej stacji mają zakończyć się zgodnie z planem budowy, czyli do 30 września. Robotnicy muszą nadrobić wielomiesięczne opóźnienia spowodowane awarią, do której doszło dwa lata temu.
Wisła jej nie zaleje
W sierpniu 2012 r. na budowie stacji robotnicy natrafili na ciek wodny, teren został zalany, zamknięto tunel Wisłostrady. Usuwanie skutków tej katastrofy trwało prawie rok.
Na stacji tej jest już gotowa hala peronowa. W środę wieczorem po raz pierwszy kolejka przejechała cały odcinek od ronda Daszyńskiego do dw. Wileńskiego.
Kończą się także prace związane z instalacją systemów radiokomunikacji i zasilania. – Prace wykonuje tam 450 osób, 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu. Po 20 września planowane są przejazdy pociągów w trybie testowym na całym odcinku od ronda Daszyńskiego do dworca Wileńskiego – dodaje Witczyński. Teraz pociągi dojeżdżają do stacji Nowy Świat-Uniwersytet.
Dominującym kolorem na stacji Centrum Nauki Kopernik będzie morski, bo wyjście z niej znajdzie się przy brzegu Wisły. Ma być też chroniona przed zalaniem przy wysokim poziomie rzeki. – Wyznaczona została granica wody 200-letniej, czyli najwyższego stanu wody w ciągu ostatnich 200 lat, i wszystkie otwory stacji, np. hale wejściowe i hale wentylatorów, umieszczone są powyżej tej granicy – zapewnia Mateusz Witczyński.
W tym tygodniu rozpoczną się także prace związane z przywracaniem stanu dróg nad stacją metra. Budowniczowie przygotują też grunt pod trawniki i elementy małej architektury.
Najdłuższy odcinek
Stacje Nowy Świat-Uniwersytet oraz Centrum Nauki Kopernik są najgłębszymi na II linii podziemnej kolejki. Peron tej pierwszej w pobliżu skrzyżowania ul. Świętokrzyskiej i Nowy Świat położony jest na głębokości 23 m.
Odcinek między stacjami przy Nowym Świecie i na Powiślu jest też najdłuższy na całej nitce centralnego odcinka II linii i charakteryzuje się największym spadkiem poziomu.
Jak nas poinformował Mateusz Witczyński, na wszystkich stacjach metra trwają prace wykończeniowe. Na stacji Rondo ONZ zainstalowano już bramki wejściowe dla pasażerów.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.