Metro po Nowym Roku
Otwarcie II linii metra zostanie przesunięte o kilka tygodni – ogłosiła w piątek Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy. Internauci już drwią: Otworzą na Prima Aprilis.
Jeszcze przed drugą turą wyborów na prezydenta urzędnicy stołecznego ratusza zapowiadali, że metro zostanie otwarte w połowie grudnia. Podziemną kolejką warszawiacy mieli jechać na przedświąteczne zakupy.
Tymczasem od piątku wiadomo, że jest to termin nierealny. - Druga linia metra nie będzie otwarta w tym roku – powiedziała prezydent stolicy. Tłumaczyła, że chodzi o względy bezpieczeństwa. Bezpośrednią przyczyną opóźnień ma być wtorkowy pożar akumulatorów na stacji Rondo Daszyńskiego. Spaliły się wówczas baterie akumulatorowe awaryjnego systemu zasilania. Po kilku minutach ogień został ugaszony.
- Systemy zabezpieczające zdały egzamin, bo nie pozwoliły na rozprzestrzenienie się ognia. Jednak teraz musimy wszystko sprawdzić, by dowiedzieć się, co było przyczyną tego incydentu i by zapobiec kolejnym takim przypadkom. W porozumieniu z władzami metra i strażą pożarną, wstrzymujemy więc odbiory techniczne i jazdy testowe pociągów – tłumaczyła prezydent Gronkiewicz-Waltz. Podkreśliła, że najważniejsze jest bezpieczeństwo pasażerów, a miasto nie może sobie pozwolić na zlekceważenie tego incydentu.
Pani prezydent nie podała konkretnego terminu otwarcia II linii metra. Zdradziła jedynie, że opóźnienie wyniesie kilka tygodni. Nie wiadomo, czy będzie ona oddana do użytku Przez ten czas służby będą sprawdzać systemy zasilania na każdej stacji. Dopiero po zakończeniu tego przeglądu na tory znów wyruszą składy testowe, ale jeszcze bez pasażerów.
Opóźnienia w oddaniu tej inwestycji nie uszło uwadze internautów. Autorzy facebookowego profilu „Ocieplanie wizerunku stołecznego ratusza" już ogłosili : UWAGA. Znamy nową oficjalną datę otwarcia drugiej linii metra: 1 kwietnia 2015. I opublikowali odpowiedni mem z panią prezydent w roli głównej.
Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra. Pierwotnie planowo, że budowa II linii zakończy się w październiku 2013 r., jednak prace opóźniły się m.in. z powodu zalania terenu budowy stacji Centrum Nauki Kopernik. Ostatecznie zakończono ją we wrześniu tego roku.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.