Nowe tory, więcej stacji i pociągów
Ruszyły przetargi pod wartą 25 mld zł modernizację Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Polskie Linie Kolejowe ogłosiły właśnie przetarg na remont mostu Gdańskiego. Z kolei po wakacjach ruszy budowa nowego peronu na dworcu Warszawa Gdańska. Po przekierowaniu pociągów z Warszawy Centralnej i Zachodniej będzie on w czasie skumulowania prac głównym dworcem stolicy.
Inwestycja w warszawski węzeł obejmie modernizację trzech linii obwodowych, przez które będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów pasażerskich. Modernizację przejdzie również linia średnicowa podmiejska i dalekobieżna. Powstanie sześć nowych przystanków, a dziewięć kolejnych zostanie zmodernizowanych. Planowana jest także reaktywacja stacji Warszawa Główna. – Wynika to z konieczności zaspokojenia zwiększającego się popytu na przewozy koleją o charakterze regionalnym i aglomeracyjnym. Od lat rośnie liczba pasażerów, stąd potrzeba modernizacji i nowej infrastruktury – wyjaśnia dyrektor Biura Planowania Strategicznego PLK Maciej Kaczorek.
W ramach inwestycji wyremontowane zostaną najważniejsze wiadukty i mosty. Wszystko będzie kosztować ok. 25 mld zł, które zostaną wydane do 2022 r. Z tej kwoty najwięcej wyłoży urząd miasta – 11 mld zł, 8 mld zł wydadzą PLK, natomiast pozostałe 6 mld zł wyłoży PKP.
Obecnie przygotowywane są projekty dwóch linii: Warszawa Zachodnia–Warszawa Gdańska i Warszawa Gołąbki–Warszawa Gdańska. Prace na pierwszej z nich obejmują modernizację trzech przystanków i budowę dwóch nowych. Przedsięwzięcie wraz z przebudową stacji Warszawa Zachodnia pozwoli na utworzenie połączenia Piaseczno–Warszawa Gdańska oraz zapewni przesiadkę do wydłużonej drugiej linii metra.
Natomiast na odcinku Warszawa Gołąbki–Warszawa Gdańska zaplanowano budowę dwóch nowych przystanków i wprowadzenie nowej linii SKM z Ożarowa przez Warszawę Gdańską do Warszawy Rembertowa. Z kolei planowana modernizacja linii Warszawa Rembertów–Warszawa Gdańska wraz z nowym przystankiem ma pozwolić na utworzenie połączenia Sulejówek–Warszawa Rembertów–Warszawa Gdańska–Ożarów. Ta część inwestycji obejmie ponadto przebudowę pięciu stacji położonych na trasie do Siedlec i do Sochaczewa.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.