Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wzrasta sprzedaż biletów ZTM

koz 22-10-2015, ostatnia aktualizacja 22-10-2015 12:42

O ponad 4 miliony wzrosła sprzedaż biletów komunikacji miejskiej. Do budżetu miasta wpłynęło o 39,5 mln zł więcej niż rok wcześniej.

autor: Adam Burakowski
źródło: Fotorzepa

Z przedstawionego dzisiaj podsumowania sprzedaży biletów ZTM za pierwsze trzy kwartały tego roku wynika, że pasażerowie kupili znacznie więcej biletów ZTM niż w tym samym okresie roku 2014. Do budżetu miasta, z tytułu sprzedaży, wpłynęło o prawie 39,5 mln zł więcej niż za pierwsze dziewięć miesięcy 2014 roku.

"O ile w pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili ponad 59,1 mln wszystkich rodzajów biletów, o tyle w analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła do ponad 63,3 mln sztuk" - opisuje Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Popularnością cieszą się bilety jednorazowe, które obecnie umożliwiają także przesiadanie się. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 23 mln sztuk w pierwszych dziewięciu miesiącach 2014 roku do ok. 25,3 mln sztuk w ciągu pierwszych trzech kwartałów tego roku.

Rośnie także popularność biletów długookresowych. W pierwszych trzech kwartałach 2014 r. pasażerowie kupili prawie 2,6 mln kontraktów 30 - oraz ponad 870 tys. 90 - dniowych. W analogicznym okresie bieżącego roku sprzedaż wzrosła (odpowiednio) do ponad 2,8 mln i prawie 940 tys. kontraktów.

Większa sprzedaż przełożyła się na większe dochody. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku 2014 r. dochód z tytułu sprzedaży biletów wyniósł ok. 565,5 mln zł. W pierwszych trzech kwartałów roku 2015 dochód wzrósł do ponad 605 mln zł, czyli o prawie 39,5 mln zł.

Zdaniem Igora Krajnowa zwiększenie sprzedaży biletów to efekt nie tylko wzrostu liczby pasażerów komunikacji miejskiej ale również zwiększenia ich dostępności. "Warto przypomnieć, że w marcu bieżącego roku ZTM uruchomił 4 nowe Punkty Obsługi Pasażerów na wybranych stacjach II linii metra. W lipcu uruchomiony został kolejny punkt – w Centrum Handlowym Blue City. Systematycznie uruchamiane są również nowe biletomaty. To także efekt uszczelnienia systemu biletowego. Dzięki wprowadzeniu zabezpieczeń na karcie wyeliminowana została możliwość kodowania nielegalnego kodowania biletów" - dodaje rzecznik ZTM.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane