Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Apelują o tramwaj na Żoliborzu

Maciej Miłosz 30-11-2008, ostatnia aktualizacja 01-12-2008 18:32

– Żądamy linii tramwajowej na ul. Powązkowskiej – postuluje radny Żoliborza Grzegorz Hlebowicz. Samorządowcy wysłali w tej sprawie apel do prezydent miasta.

autor: Dominik Pisarek
źródło: Fotorzepa

W niedzielę w bardzo nietypowej scenerii, bo w jadącym przez Warszawę przedwojennym tramwaju typu K, żoliborscy radni dyskutowali o liniach tramwajowych w ich dzielnicy.

– Wejście do tramwaju nr 22 na ulicy Broniewskiego w godzinach szczytu jest po prostu niemożliwe. Mi się udało dopiero za czwartym razem – opowiada Hlebowicz. – Potrzebne są nowe rozwiązania.

W związku z zamknięciem wiaduktu na ul. gen. Andersa pojawił się pomysł, by wybudować linię tramwajową, która ulicami Powązkowską i Maczka połączyłaby rondo Radosława i ul. Powstańców Śląskich. – Jest to szansa, którą powinniśmy wykorzystać – uważa prezes Stowarzyszenia Sympatyków Komunikacji Szynowej Jacek Poniewierski.

Na zakończenie przejażdżki samorządowcy przyjęli apel, w którym wzywają Hannę Gronkiewicz-Waltz do podjęcia działań zmierzających do budowy nowej linii.

Czy możliwa jest realizacja projektu? – Najpierw trzeba sprawdzić sens ekonomiczny całego przedsięwzięcia – tonuje zapał radnych Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. – Potem trzeba przeanalizować rozwiązania techniczne, np. sprawdzić, czy właśnie remontowany wiadukt na Powązkowskiej wytrzyma dodatkowe obciążenie.

Szacowany koszt budowy ponadczterokilometrowego odcinka linii to ponad 100 mln zł. Nową trasą tramwaje mogłyby pojechać za cztery lata.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane