Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wyrzucona firma wraca na Okęcie

Konrad Majszyk 08-01-2009, ostatnia aktualizacja 09-01-2009 13:00

Brakujące elementy Terminalu 2 zaprojektuje uczestnik konsorcjum, z którym w 2007 roku Porty Lotnicze w atmosferze skandalu zerwały umowę.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa

Kontrakt został zawarty z hiszpańską firmą Estudio Lamela. Dotyczy przygotowania dokumentacji projektowej dla ostatnich elementów Terminalu 2, czyli tzw. pirsu centralnego i południowego, a także koncepcji ściślejszego połączenia obu części portu (dziś stara i nowa hala odlotów to dwa osobne budynki). Wartość tego zamówienia to ok. 19 mln zł.Półtora roku temu Estudio Lamela wraz Ferrovialem i Budimeksem tworzyły konsorcjum, które odpowiadało za projekt i budowę Terminalu 2. Inwestycja opóźniła się o dwa lata. Konsorcjum uzależniało skończenie prac od podwyższenia wartości kontraktu.

W takiej atmosferze w październiku 2007 roku minister infrastruktury z PiS Jerzy Polaczek zerwał umowę wartą 247 mln dolarów. Jego następca z PO Cezary Grabarczyk podtrzymał tę decyzję, zlecając prace w Terminalu 2 niezbędne do wejścia lotniska do strefy Schengen innej firmie: niemieckiemu Hochtiefowi.

Dlaczego Porty Lotnicze wprowadzają Hiszpanów z powrotem na Okęcie? Jak usłyszeliśmy nieoficjalnie, w PL chcą, żeby dokumentację skończył ten sam projektant. Liczą, że zrobi to najszybciej. Inwestycja i tak jest opóźniona (Grabarczyk obiecywał, że projektanta poznamy w grudniu).

– Jeszcze w tym kwartale ogłosimy przetarg na wykonawcę prac na płycie lotniska w sąsiedztwie Terminalu 2 – mówi dyrektor PL Michał Marzec.Do końca czerwca ma zostać rozpisany przetarg na pirs centralny i południowy, w którym mimo skandalu z 2007 roku może też wystartować np. Ferrovial i Budimex. Zakończenie prac w Terminalu 2 Porty Lotnicze zaplanowały na 2010 rok.

Do 2012 roku przedsiębiorstwo chce zrealizować na Okęciu inwestycje za ok. 1,2 mld zł. Obok Terminalu 2 powstanie np. pięciogwiazdkowy hotel.W 2008 roku przez lotnisko Okęcie przewinęło się ponad 9 mln pasażerów.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane