Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pociągiem do biura

Maciej Czerski 14-04-2009, ostatnia aktualizacja 15-04-2009 07:20

WKD, metro albo specjalne bezpłatne linie autobusowe – coraz częściej inwestorzy kuszą najemców biur dogodnymi połączeniami dla przyszłych pracowników.

Libra Business Park to zespół dwóch biurowców, do których będzie można dojechać m.in. Warszawską Koleją Dojazdową
źródło: materiały prasowe
Libra Business Park to zespół dwóch biurowców, do których będzie można dojechać m.in. Warszawską Koleją Dojazdową

Kiedy sprawne poruszanie się autem po stolicy graniczy z cudem, trudno jest zachęcić najemców jedynie dużą liczbą miejsc parkingowych w garażu. Dlatego administratorzy biurowców wpadli na nowy pomysł – liczy się dobry dojazd autobusem czy metrem.

Autobus jak do IKEI

Tam, gdzie dojazd jest słaby, deweloperzy uruchamiają specjalne linie autobusowe, podobne do tych, które kursują do dużych centrów handlowych.

– Zastanawiamy się nad takim rozwiązaniem. To byłaby bezpłatna linia kursująca wahadłowo pomiędzy Poleczki Business Park a wybraną stacją metra – mówi Agnieszka Ciupak z firmy reprezentującej PBP. Pierwszy etap inwestycji przy ul. Poleczki ma być oddany w połowie 2010 roku. Na razie będzie to jedynie 38 tys. mkw. powierzchni biurowej, jednak docelowo – ponad 100. W 2014 roku będzie tu pracowało nawet kilkanaście tysięcy ludzi.

Oddzielne linie autobusowe obsługujące taki kompleks to już codzienność Emparku na Mokotowie (kompleks 9 biurowców o łącznej powierzchni 107 tys. mkw.).

– Od czerwca 2008 r. do naszych biur można dojechać bezpłatną linią. Autobusy kursują rano i po południu pomiędzy naszym kompleksem a stacją metra Wilanowska bez żadnych przystanków – mówi Agnieszka Miedzińska z biura zarządcy nieruchomości. – Nasi najemcy chwalą sobie ten środek transportu.

Jednak na własny transport mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze na rynku biurowych nieruchomości. Mniejsi muszą korzystać z już istniejących węzłów komunikacyjnych.

Atrakcyjne metro

Bliską obecnością Warszawskiej Kolei Dojazdowej pochwalili się np. właściciele Libra Business Centre (zespół dwóch budynków biurowych w Al. Jerozolimskich).

– Transport zbiorowy zawsze był ważny dla powodzenia wynajmu projektów biurowych – mówi Anna Staniszewska z firmy doradczej DTZ. – Każdy folder nowo powstającego biurowca zawiera informacje na temat możliwości dojazdu. Bliskość metra, przystanków tramwajowych, autobusowych, kolei podmiejskiej jest dużym atutem.

Dlatego tam, gdzie dojazd jest utrudniony z powodu dużego natężenia ruchu, właściciele wielkich kompleksów biurowych inwestują np. we własne linie autobusowe. Widzimy też większe zainteresowanie deweloperów na trasie planowanej II linii metra, np. w okolicach ronda Daszyńskiego.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane