Pociągiem do biura
WKD, metro albo specjalne bezpłatne linie autobusowe – coraz częściej inwestorzy kuszą najemców biur dogodnymi połączeniami dla przyszłych pracowników.
Kiedy sprawne poruszanie się autem po stolicy graniczy z cudem, trudno jest zachęcić najemców jedynie dużą liczbą miejsc parkingowych w garażu. Dlatego administratorzy biurowców wpadli na nowy pomysł – liczy się dobry dojazd autobusem czy metrem.
Autobus jak do IKEI
Tam, gdzie dojazd jest słaby, deweloperzy uruchamiają specjalne linie autobusowe, podobne do tych, które kursują do dużych centrów handlowych.
– Zastanawiamy się nad takim rozwiązaniem. To byłaby bezpłatna linia kursująca wahadłowo pomiędzy Poleczki Business Park a wybraną stacją metra – mówi Agnieszka Ciupak z firmy reprezentującej PBP. Pierwszy etap inwestycji przy ul. Poleczki ma być oddany w połowie 2010 roku. Na razie będzie to jedynie 38 tys. mkw. powierzchni biurowej, jednak docelowo – ponad 100. W 2014 roku będzie tu pracowało nawet kilkanaście tysięcy ludzi.
Oddzielne linie autobusowe obsługujące taki kompleks to już codzienność Emparku na Mokotowie (kompleks 9 biurowców o łącznej powierzchni 107 tys. mkw.).
– Od czerwca 2008 r. do naszych biur można dojechać bezpłatną linią. Autobusy kursują rano i po południu pomiędzy naszym kompleksem a stacją metra Wilanowska bez żadnych przystanków – mówi Agnieszka Miedzińska z biura zarządcy nieruchomości. – Nasi najemcy chwalą sobie ten środek transportu.
Jednak na własny transport mogą sobie pozwolić tylko najwięksi gracze na rynku biurowych nieruchomości. Mniejsi muszą korzystać z już istniejących węzłów komunikacyjnych.
Atrakcyjne metro
Bliską obecnością Warszawskiej Kolei Dojazdowej pochwalili się np. właściciele Libra Business Centre (zespół dwóch budynków biurowych w Al. Jerozolimskich).
– Transport zbiorowy zawsze był ważny dla powodzenia wynajmu projektów biurowych – mówi Anna Staniszewska z firmy doradczej DTZ. – Każdy folder nowo powstającego biurowca zawiera informacje na temat możliwości dojazdu. Bliskość metra, przystanków tramwajowych, autobusowych, kolei podmiejskiej jest dużym atutem.
Dlatego tam, gdzie dojazd jest utrudniony z powodu dużego natężenia ruchu, właściciele wielkich kompleksów biurowych inwestują np. we własne linie autobusowe. Widzimy też większe zainteresowanie deweloperów na trasie planowanej II linii metra, np. w okolicach ronda Daszyńskiego.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.